تصویب قانون جنجالی در لهستان

۱۴۰۰/۰۵/۲۲ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۳۲۳
تصویب قانون جنجالی در لهستان
پارلمان لهستان شامگاه چهارشنبه، ۱۱ اوت قانون رسانه‌ای جنجالی را به تصویب رساند که نه تنها با واکنش شدید حامیان آزادی مطبوعات روبرو شد بلکه ممکن است تضعیف روابط این کشور با ایالات متحده و اتحادیه اروپا را در پی داشته باشد.

به گزارش برنا به نقل از یورونیوز، هشدارهای مخالفان، اتحادیه اروپا و واشنگتن تاثیری در روند تصمیم‌گیری درباره این لایحه نگذاشت و نمایندگان پس از ۲۴ ساعت کشمکش و جلسه طولانی بحث و مناظره با ۲۲۸ رای موافق در مقابل ۲۱۶ مخالف این قانون را تصویب کردند تا برای تائید به مجلس سنای لهستان برود.

اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه ۱۲ اوت، با «سیگنال منفی» توصیف کردن این قانون برای آزادی مطبوعات، تصویب آن توسط نمایندگان پارلمان لهستان را محکوم کرد.

ورا ژوروا ، معاون رئیس کمیسیون در امور ارزش‌های اروپایی و شفافیت در حساب توئیتری خود نوشت: «لهستان با تصویت لایحه رسانه‌ای علامتی منفی به ما فرستاد. ما برای دفاع از آزادی رسانه و حمایت از حاکمیت قانون به قانون سراسری آزادی مطبوعات در اتحادیه اروپا نیاز داریم.»

قانون رسانه‌ای مصوب پارلمان لهستان شرکت‌های خارج از منطقه اقتصادی اروپا را از مالکیت یا جایگاه سهامدار اصلی رسانه‌های داخلی لهستان منع می‌کند.

اما زیان دیده اصلی این قانون یک شرکت آمریکایی است. گروه رسانه‌ای ارتباطات دیسکاوری (Discovery Inc) سهامدار اصلی شبکه تی‌وی‌ان TVN، پربیننده‌ترین رسانه لهستان و رسانه منتقد ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست‌وزیر راست‌گرای این کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز