یک چهره سیاسی اصلاح طلب:

امروز نیروها صفر کیلومتر نیستند/ دولت رییسی باید یک سر و گردن بالاتر باشد/ باید چند ماه به دولت مجال بدهیم/ فعلا بنای نقد نداریم/ در این مرحله جز نظارت و مشورت کاری نداریم/ تشکیلاتمان‌ را سازمان دهی کنیم

۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۰۸:۵۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۲۰۰۷۵
امروز نیروها صفر کیلومتر نیستند/ دولت رییسی باید یک سر و گردن بالاتر باشد/ باید چند ماه به دولت مجال بدهیم/ فعلا بنای نقد نداریم/ در این مرحله جز نظارت و مشورت کاری نداریم/ تشکیلاتمان‌ را سازمان دهی کنیم
یک چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: امروز چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته و دولت های متعددی را پشت سر گذاشته ایم، طبیعی است که دیگر مثل اول انقلاب نیست و نیروها صفر کیلومتر نیستند ما انتظار داریم آقای رییسی در انتخاب کابینه اش افراد منتخب را غربال کند و به افراد نمره بدهد و کسانی که بالاترین‌ نمره را دارند و بهترین مدیران کشور هستند، گزینش شوند و دولت آقای رییسی نسبت به چند دولت پیشین یک سر و گردن بالاتر باشد.

«محسن رهامی»، چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با لزوم همراهی اصلاح طلبان با دولت آیت الله رییسی و اداره کشور و تعامل با دولت گفت: ما در دوره انتقال هستیم؛ از یک طرف نظارت می کنیم که آقای رییسی چه کسانی را می آورد و این افرادی که می آورند نسبت به دولت های قبلی چه مزیت هایی و چه ضعف هایی دارند. ما در ابتدای انقلاب تجربه حکومت داری نداشتیم و کمتر افراد با تجربه ای را در داخل جریان انقلاب داشتیم شاید همین، دلیلی بود که امام آقای بازرگان را انتخاب کردند چون آقای بازرگان و دوستانشان کسانی بودند که با تفاوت هایی، نسبتا تجربه مدیریت کشوری داشتند.

او افزود: امروز چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته و دولت های متعددی را پشت سر گذاشته ایم، طبیعی است که دیگر مثل اول انقلاب نیست و نیروها صفر کیلومتر نیستند ما انتظار داریم آقای رییسی در انتخاب کابینه اش افراد منتخب را غربال کند و به افراد نمره بدهد و کسانی که بالاترین‌ نمره را دارند و بهترین مدیران کشور هستند، گزینش شوند و دولت آقای رییسی نسبت به چند دولت پیشین یک سر و گردن بالاتر باشد. مهمترین کار این است که همه جریان های سیاسی حتی اصلاح طلبان کمک کنند. بیشترین اهمیت در انتخاب همکاران آقای رییسی این است که کسانیکه، معرفی شده اند باید یک سر و گردن از وزرای دولت های قبلی بالاتر باشند.

رهامی تاکید کرد: طبیعی است که ما در این مرحله جز نظارت و مشورت کاری نداریم؛ ما نظرمان را اعلام می کنیم و باید همکاری کنیم چون در نهایت این دولت، دولت ایران خواهد بود نه دولت اصولگرایان. کشور با مشکلات سختی روبرو است بخصوص بحران کم سابقه کرونا که تهدیدی جدی برای جان مردم و امنیت انسانی است و ما در این مرحله مشورت می دهیم و حداقل این است که باید چند ماهی مجال بدهیم و ببینیم ایشان چه کاری می کند.

این چهره اصلاح طلب ادامه داد: ما نمی خواهیم نقدهایمان را نسبت به افرادی که مطرح شده اند الان اعلام کنیم چون فضا را سیاسی می کند و بعدها گفته خواهد شد ما کارمان را انجام می دادیم که نگذاشتند. ما در این مرحله نقد جدی نمی‌کنیم و تلاش می ‌کنیم تا در مطبوعات و رسانه ها چیزی نگوییم. اگر افرادی وجود داشته باشند که به دولت آقای رییسی منتصب باشند در جلسات خصوصی نقدها را با آنها طرح می کنیم تا فضای سیاسی کشور متشنج نشود. من دیده ام که برخی به جدول وزرای پیشنهادی نمره می دهند به نظر من این بی طرفانه ترین نوع قضاوت است.

رهامی ادامه داد: به نظر من این لیست پیشخوان و ویترین دولت است و نیازی به سخنرانی نیست. تهیه جدول و نمره دادن از هزار سخنرانی گویاتر است. سوال اینجاست آیا این دولتی است که می تواند با بحران ها مقابله کند و مشکل رکود اقتصادی را حل کند؟! بحران سیاسی در جامعه ایران را حل می کند یا نه؟! مشکل کرونا را حل می کند یا نه؟ ما تلاش داریم هر حرفی را ناصحانه مطرح و فکر کنیم همه در این کشتی نشسته ایم. اگر آسیبی به این کشتی وارد شود این آسیب به کل کشور وارد خواهد شد لذا بسیار دلسوزانه به عنوان نصیحت مطرح می کنیم.

او گفت: اصلاح طلبان باید عملکرد خود در دوره اصلاحات و دوره گذشته را با دقت نقد کنند. این بهترین کار است که نقد کنیم و ببینیم نقاط ضعف ما در کجاها بوده است؟! دوم اینکه تشکیلات و سازمان رای مان‌ را سازمان دهی کنیم به استان ها و شهرستان ها برویم و ببینیم حامیان ما چه وضعیتی دارند. اگر بتوانیم به سازماندهی مجموعه اصلاح طلبی بپردازیم این میزان تغییر و تحول طبیعی خواهد بود.

رهامی خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته اقبال مردم دور زده و گاهی اقبال به اصولگرایان بود و گاهی به اصلاح طلبان، طبیعی است که دولت آقای رییسی زودتر از هشت سال نتیجه کار خود را معلوم می کند. به لحاظ شدت بحران‌ها بویژه اشغال شهرهای افغانستان توسط طالبان که دولتی تندرو را بر سر کار می آورد، موجب می شود همانطور که در عراق با داعش طرف بودیم در شرق هم با طالبان درگیر شویم و هزینه های مدیریت کشور بالا برود؛ بحران تحریم نیز حل نشده است. از این رو توانایی دولت آقای رییسی با سرعت بیشتری و زودتر از هشت سال خود را نشان می دهد.

او در پایان گفت: در دولت آقای روحانی در چهار سال اول مشکلات زیادی حل شد و در چهار سال دوم با مشکلات روبرو شدند و اقبال عمومی کمتر شد. اگر آقای رییسی هم نتواند مشکلات را حل کند اقبال مردم از این دولت هم بر می گردد. آقای روحانی در چهار سال اول بحران تحریم را حل کرد و برجام خطر جنگ را از ایران دور کرد.  7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز