نشست مهم بایدن با تیم امنیت ملی وزارت خارجه آمریکا برگزار شد/افغانستان موضوع اصلی است!

۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۰۱:۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۲۲۲۷۵۶
نشست مهم بایدن با تیم امنیت ملی وزارت خارجه آمریکا برگزار شد/افغانستان موضوع اصلی است!
کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با تیم امنیت ملی خود درباره وضعیت امنیتی افغانستان تبادل نظر کرده است.

به گزارش برنا؛ کاخ سفید روز شنبه به وقت محلی گزارش داد: رئیس جمهوری با تیم امنیت ملی خود دیدار کرد تا در مورد وضعیت امنیتی در افغانستان، عملیات ضدتروریستی، عملیات تخلیه و تلاش های فشرده دیپلماتیک برای نهایی شدن توافق با قطب های ترانزیتی در کشورهای ثالث بیشتر، بحث و تبادل نظر کند.

شبکه آمریکایی سی ان ان روز جمعه با تاکید به اینکه قطر از پذیرش و اسکان پناهجویان افغان بیشتر خودداری می کند، اعلام کرد که پروازها از فرودگاه کابل به طور موقت، متوقف شده است.

تماس تلفنی روز گذشته بایدن با شیخ " تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر در حالی صورت گرفت که قطراز پذیرش پناهجویان افغانستانی بیشتر به دلیل تکمیل ظرفیت و گنجایش این کشور امتناع کرد.

قطر با استقبال از هشت هزار متقاضی ویزای مهاجرتی ویژه افغانستان (SIV) و خانواده آنها موافقت کرده بود و این ظرفیت تکمیل شده است.

مشکل دولت بایدن این است که کشورها به طور مشروط میزبانی پناهجویان افغانستانی را می پذیرند و مهمترین شرط آنها اقامت کوتاه مدت این پناهجویان است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا در گزارشی اعلام کرد که ۱۰ هزار نفر آمادگی خروج را دارند اما نمی توانند کابل را ترک کنند زیرا جایی برای نشستن هواپیماها وجود ندارد و به همین دلیل آمریکا درصدد راضی کردن دیگر کشورها از جمله اروپا برای میزبانی از پناهجویان افغانستانی است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ۱۷ تیرماه با اعلام ۳۱ اوت(۹ شهریور) بعنوان پایان حضور نظامیان کشورش در آستانه بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر، تسلط طالبان را بر افغانستان حتمی نمی دانست، اما در ۲۴ مرداد ماه سقوط دولت اشرف غئی و تسلط طالبان بر افغانستان، دولت او را با چالش جدی مواجه ساخته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز