گزارش کمیسیون امنیت ملی در موافقت با وزیر پیشنهادی امورخارجه

۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۵:۰۲:۴۶
کد خبر: ۱۲۲۳۱۳۳
گزارش کمیسیون امنیت ملی در موافقت با وزیر پیشنهادی امورخارجه
کمیسیون امنیت ملی در گزارش خود تاکید کرد که امیرعبدالهیان کار در وزارت خارجه را از سطح کارشناسی شروع کرده و سابقه همکاری با شهید حاج قاسم سلیمانی را دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «محمود عباس زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صحن علنی مجلس در قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: با استناد به ماده 202 آیین نامه داخلی مجلس گزارش کمیسیون کمیسیون امنیت ملی را مشتمل بر سه بخش؛ انطباق مدرک و سوابق و برنامه ها و تطبیق آنها با اسناد بالادستی به شرح زیر است؛

کمیسیون امنیت ملی در تاریخ 22/5/1400 جلسه ای با حضور تمام اعضای کمیسیون به منظور استماع و بررسی سوابق و برنامه های امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه برگزار شد. امیر عبداللهیان ضمن معرفی و ارایه سوابق تحصیلی  و کار ها و برنامه ها و رویکرد وزارت خارجه را در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس تشریح کرد. 

 امیرعبدالهیان دارای مدرک تحصیلی دکترای روابط بین الملل از دانشگاه تهران است و در دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه و در دانشگاه تهران تدریس می کند. امیرعبدالهیان کار در وزارت خارجه را از سطح کارشناسی شروع کرده و سابقه همکاری با شهید حاج قاسم سلیمانی را دارد.

سیاست خارجی متوازن، فعال و هوشمند، ارتقاء روابط با کشورهایی که منافع ایران را در نظر می گیرند، تقویت همکاری با کشورهای همسایه مسلمان و مستقل و تحقق سیاست آسیا محور از جمله برنامه های اصلی گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه است.

تبدیل سیاست خارجی از حالت انفعالی به فعال از جمله برنامه های دیگر امیرعبدالهیان است. از سال ۹۵ دستیار رییس مجلس در امور بین الملل بوده که شاهد توسعه روابط پارلمانی در این دوران بودیم. امیر عبداللهیان گفته است که بلافاصله بعد از استقرار در وزارت خارجه، ارتباط جدی و کارآمد جهت استفاده از ظرفیت های خارجی در واکسیناسیون کرونا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

برنامه های امیرعبدالهیان از نظر اکثر  اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با اسناد بالادستی، سیاست های کلان نظام، بیانیه گام دوم انقلاب، سند چشم انداز ۲۰ ساله، برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین مجلس همخوانی دارد. کمیسیون امنیت ملی مجلس موافق حضور حسین امیرعبدالهیان در وزارت امور خارجه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز