خشم پنتاگون از سفر بدون هماهنگی دو قانونگذار آمریکایی به افغانستان

۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۲۱:۲۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۲۴۸۴۲
خشم پنتاگون از سفر بدون هماهنگی دو قانونگذار آمریکایی به افغانستان
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد سفر دو قانونگذار آمریکایی به افغانستان بدون هماهنگی و اطلاع با این وزارتخانه صورت گرفته است.

به گزارش برنا، سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه در نشستی خبری تصریح کرد که  از سفر این دو نماینده بی اطلاع بودند و سفر آنها باعث ایجاد اختلال در انجام ماموریت نیروهای آمریکا در افغانستان شد.
کربی گفت: ما در شرایط حساس و خطرناک فرودگاه کابل سفرهای اختصاصی را پیشنهاد نمی کنیم.
وی اظهار داشت : این دو نماینده تا زمانی که در افغانستان بودند نیاز به حفاظت نظامی داشتند.فرصتی برای صحبت با فرماندهان و سربازان پیدا کردند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد سفر  ست مولتن دمکرات و پیتر میجر جمهوری خواه دو نماینده قانونگذار آمریکا در حالی به صورت مخفیانه به افغانستان انجام شد که آمریکا برای خارج کردن اتباع خود و همچنین پناهجویان افغان تحت فشار است.
این دو قانونگذار آمریکایی اخیرا از دولت بایدن در مورد روند خارج کردن شهروندان آمریکایی و خارجی انتقاد کرده بودند.
مولتن و میجر روز سه شنبه در بیانیه مشترکی گفتند که آنها "برای نظارت بر مأموریت تخلیه آمریکایی‌ها و متحدان" به کابل سفر کرده‌اند و این سفر "برای به حداقل رساندن خطر و اختلال در کار مردم آنجا" مخفیانه انجام شده است.
علاوه بر پنتاگون، نانسی پلوسی و دیگر مقامات ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از سفر غیرقانونی این دو نماینده به افغانستان بشدت انتقاد کردند.

کربی همچنین درباره تخلیه اتباع آمریکایی و وضعیت فرودگاه کابل اظهار داشت آمریکا متعهد به تامین امنیت فرودگاه کابل است و در صورت نیاز تغییراتی در اولویت بندی خروج نیروهای آمریکایی صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد به لحاظ زمانی، ماموریت ما هیچ تغییری نکرده است. تا زمانی که در اختیار داریم، بیشترین تعدادی را  که می توان در امینت و سلامت خارج می‌کنیم.
سخنگوی پنتاگون اظهار داشت در تماس دائم با طالبان هستیم تا ورود افرادی  را که مایل به رفتن هستند، در فرودگاه تسهیل کنیم.
کربی همچنین گفت که هنگام تخلیه نیروها، سربازی کشته نشده و تنها یک نفر در عملیات تخلیه مجروح شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز