برنامه‌ریزی داعش برای حمله به فرودگاه کابل

۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۲۲:۰۶:۴۸
کد خبر: ۱۲۲۴۸۵۲
برنامه‌ریزی داعش برای حمله به فرودگاه کابل
یک مقام نظامی آمریکا امروز اعلام کرد که یکی از گروهک های تروریستی وابسته به تکفیری های داعش در افغانستان قصد دارد حین عملیات خروج توسط نیروهای ناتو به فرودگاه کابل حمله کند.

به گزارش برنا به نقل از العالم؛ شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان امروز چهارشنبه به نقل از یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد یکی از گروهک های تروریستی وابسته به تکفیری های داعش در افغانستان برای حمله به فرودگاه بین المللی کابل حین عملیات خروج توسط نیروهای ناتو از این کشور برنامه ریزی کرده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، این مقام نظامی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، در این باره تأکید که تروریست های مذکور ابزارهای لازم برای این کار را نیز در اختیار دارند.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد ارتش آلمان پیشتر از افزایش احتمال انجام عملیات انتحاری توسط تروریست‌های داعش در افغانستان خبر داده بود.

یک مقام ارشد نظامی ارتش آلمان طی سخنانی گفته بود که با توجه به تلاش کشورهای غربی برای خارج ساختن نیروهای خود تا تاریخ ۳۱ آگوست از افغانستان و ازدحام بی نظمی ایجاد شده در همین راستا، احتمال انجام عملیات انتحاری توسط تروریست‌های داعش که به تازگی وارد خاک افغانستان شده اند، افزایش یافته است.

وی همچنین تاکید کرد که اوضع امنیت در افغانستان به سرعت در حال وخیم‌تر شدن است.

وزیر دفاع اسپانیا نیز دیروز طی سخنانی گفت که تخلیه شهروندان افغانستان از این کشور هر روز سخت‌تر می‌شود.

بر اساس این گزارش، «مارگاریتا روبلس» وزیر دفاع اسپانیا در گفتگو با شبکه رادیویی کادناسر این کشور گفت که خارج کردن افغان‌ها از افغانستان هر روز سخت‌تر می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز