ائتلاف سعودی ۳۲۶ نوبت آتش‌بس یمن را نقض کرد

۱۴۰۰/۰۶/۰۷ - ۰۷:۵۶:۱۴
کد خبر: ۱۲۲۶۰۵۹
ائتلاف سعودی ۳۲۶ نوبت آتش‌بس یمن را نقض کرد
ائتلاف سعودی با ادامه تجاوز نظامی به یمن، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۶ نوبت آتش بس در استان الحدیده واقع در غرب این کشور را نقض کرده است.

به گزارش برنا، شبکه خبری المسیره به نقل از یک منبع در اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش‌بس در استان الحدیده در غرب یمن، اقدامات و حملات ائتلاف شامل پرواز ۱۳ پهپاد جاسوسی بر فراز "الفازه"، "الدریهمی"، "التحیتا" و "الجاح" و حملات توپخانه‌ای و گلوله باران مناطق مختلف الحدیده می‌شود.

این منبع همچنین از پرواز ۱۳فروند پهپاد جاسوسی بر فراز مناطق الدریهمی، التحیتا، الجاح و الجبلیه و ۲۶ مورد حمله توپخانه‌ای و ۲۸۷ بار گلوله باران مناطق مختلف الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.

المسیره به دیگر مناطقی که در این بمباران‌ها هدف قرار گرفته و موارد دیگر نقض آتش‌بس در یمن اشاره‌ای نکرده است.

این حملات چند ماه پس از آن روی می‌دهد که فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان از ارائه طرحی در زمینه پایان دادن به بحران در یمن خبر داد.

وی در اظهاراتی با طرح اتهامات علیه انصارالله مدعی شد، این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.

طرح عربستان پس از آن مطرح می‌شود که روز جمعه نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار دادند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز