گفت و گوی بورل با مقامات گروه هفت و خاورمیانه درباره افغانستان

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۲۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۴۵۴
گفت و گوی بورل با مقامات گروه هفت و خاورمیانه درباره افغانستان
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در یک ویدئو کنفرانس با مقامات کشورهای عضو گروه هفت، قطر، ترکیه و دبیرکل ناتو درباره افغانستان پس از خروج کامل نیروهای خارجی از این کشور گفت و گو کرده است.

به گزارش برنا، بورل روز سه شنبه در پیام توییتری نوشت: اولویت های فوری در افغانستان را با آنتونی بلینکن و شرکای اصلی مورد بحث قرار دادیم.

وی در ادامه افزود: کمک های بشردوستانه و ایجاد گذرگاه امن برای کسانی که مایل به ترک کشور هستند  و  گفت و گوی سیاسی با طالبان که به معنی به رسمیت شناخته شدن نیست از محورهای این نشست ویدئویی بورل بوده است.

دیپلمات‌های ارشد ژاپن، فرانسه، انگلیس، کانادا، ایتالیا، ترکیه و قطر و همچنین ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز در این نشست شرکت کردند.

به دنبال خروج کامل آمریکا از افغانستان، بلینکن پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی طی دو دهه اشغالگری در این کشور با پایانی خونبار، گام های بعدی آمریکا در افغانستان را فصل جدیدی خواند.

وی اظهار کرد که با توجه به توقف حضور دیپلماتیک در کابل، عملیات خود را به دوحه قطر منتقل کردیم و از این کشور برای مدیریت دیپلماسی خود با افغانستان استفاده می کنیم.

بلینکن تصریح کرد به کنگره اطلاع خواهیم داد از این نمایندگی برای مدیریت دیپلماسی خود با افغانستان از جمله نقل و انتقال پیام با طالبان استفاده می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز