وزارت امنیت داخلی آمریکا:

۵۰ هزارافغان در ایالات متحده پذیرفته می شوند

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ۰۸:۲۵:۵۸
کد خبر: ۱۲۲۸۶۵۲
۵۰ هزارافغان در ایالات متحده پذیرفته می شوند
آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا جمعه شب گفت: انتظار میرود ایالات متحده بیش از ۵۰ هزار افغان که از کشور خارج شده اند را بپذیرد.

به گزارش برنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایورکاس در کنفرانس خبری اعلام کرد که پس از سقوط کابل به عنوان بخشی از تعهد آمریکا برای کمک به افرادی که در جنگ دو دهه به آمریکا کمک کردند و دیگران که تحت حکومت طالبان آسیب پذیر هستند، انتظار می رود که حداقل ۵۰ هزار افغان در پی سقوط کابل در ایالات متحده پذیرفته شوند.

وزیر امنیت داخلی آمریکا افزود: ده ها هزار افغان در حال حاضر مراحل امنیتی خود را پشت سر گذاشته اند و برای آغاز روند اسکان وارد ایالات متحده شده اند.

طبق گزارشات بدست آمده، ارتش آمریکا به همراهی دیگر کشورها نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده اند. بسیاری از این افراد هنوز در حال انتقال هستند و در کشورهای دیگر از جمله آلمان، اسپانیا، کویت و قطر تحت بررسی و غربالگری امنیتی قرار می گیرند.

مایورکاس بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: برخی از شهروندان افغان که از کشور خارج شده اند به دلیل "اطلاعات خطرناک" در کشورهای ترانزیت متوقف شده اند.

به گفته وزیر امنیت داخلی آمریکا، تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر وارد آمریکا شده اند که حدود ۲۰ درصد از آنان شهروندان ایالات متحده یا مقیم دائم هستند، بقیه افرادی هستند که ویزای ویژه مهاجرت را دریافت کرده اند یا در حال دریافت هستند.

طبق برنامه ارتش آمریکا هشت پایگاه نظامی این کشور از جمله فورت لی، فورت بلیس و پایگاه هوایی هولومن به عنوان محل اسکان موقت برای افغان ها مورد استفاده قرار می گیرد.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز