ائتلاف سعودی مدعی رهگیری و انهدام ۳ پهپاد یمنی شد

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ۲۲:۵۱:۲۳
کد خبر: ۱۲۲۹۱۰۷
ائتلاف سعودی مدعی رهگیری و انهدام ۳ پهپاد یمنی شد
رسانه‌های سعودی شامگاه شنبه مدعی حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان سعودی و رهگیری و انهدام این پهپادها شدند.

به گزارش برنا به نقل از الجزیره، خبرگزاری عربستان سعودی مدعی شد که ائتلاف سعودی سه فروند پهپاد بمب‌گذاری شده را که از یمن به جنوب عربستان سعودی به پرواز درآمده بود، رهگیری و منهدم کردند.

ریاض بامداد امروز نیز ادعا کرد که پدافند هوایی عربستان یک فروند پهپاد بمب‌گذاری شده را که از یمن به سمت شهر خمیس مشیط درجنوب غرب عربستان به پرواز درآمده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

ائتلاف سعودی ادعا می‌کند که حملات نیروهای یمنی، برای حمله به غیرنظامیان است و این ائتلاف اقدامات عملی را برای حمایت از آنان و زیرساختها انجام خواهد داد.

این در حالی است که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن همواره تأکید کرده است که حملات پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات نظامی عربستان سعودی تا زمانی که حملات آنها به کشورش متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

عربستان سعودی طی سال‌های گذشته برای توجیه اقدامات و حملات هوایی در یمن و همچنین با ایجاد سپر برای تجهیزات نظامی مانند آشیانه‌‌های جنگنده‌ها و اتاق جنگ، آن‌ها را در نزدیک فرودگاه‌‌های نظامی مستقر کرده است که فرودگاه‌های خمیس مشیط و ابها در جنوب غربی عربستان از جمله این فرودگاه‌هاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز