قدردانی سفیر ایران در ژاپن از ورزشکاران پارالمپیک در توکیو

۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۵۷۱
قدردانی سفیر ایران در ژاپن از ورزشکاران پارالمپیک در توکیو
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در مراسمی از مدال آوران و ورزشکاران پارالمپیک ایران در توکیو ‌۲۰۲۰ تقدیر کرد.

به گزارش برنا به نقل از سفارت ایران در توکیو، «مرتضی رحمانی موحد» امروز در مراسم تجلیل از مدال آوران و ورزشکاران پارالمپیک با توجه به نامگذاری کاروان پارالمپیک ایران به نام سردار دل‌ها «شهید قاسم سلیمانی»، این اقدام را موجب برکت و نشاط معنوی ورزشکاران برشمرد و حضور «خانم یامامورا» مادر شهید بابائی را نیز در کنار کاروان، عاملی برای تقویت روحیه و اخلاص ورزشکاران دانست.

وی به تلاش های دو سال اخیر سفارت در همکاری با دو کاروان المپیک و پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران در مسابقات توکیو ۲۰۲۰ اشاره کرد و ادامه داد که برای سفارت و همه ایرانیان مقیم ژاپن موجب افتخار و مباهات بود که در راستای حضور و تلاش موفقیت آمیز کاروان‌های کشورمان انجام وظیفه نموده و از هر گونه خدمات مورد نیاز برای تسهیل در حضور موفق و بدون مشکل کاروان‌ها، دریغ ننماید.

رحمانی موحد افزود: در این دوره از مسابقات المپیک، ما شاهد ورزشی ترین دوره المپیک بودیم که با توجه به شیوع کرونا و وجود شرایط اضطراری در توکیو، مسئولین دولتی و برگزار کننده المپیک، تمام تلاش و همت خود را بر انجام مسابقات با کمترین مشکل قرار دادند و از این بابت از دولت ژاپن تشکر می‌ کنیم.

وی یادآورشد که سفارت با بهره گیری از فرصت المپیک و پارالمپیک و بنا به درخواست و حمایت کمیته ملی المپیک اقدام به برگزاری نمایشگاه «ایران زیبا» به مدت ۱۵ روز کرد.

سفیر ایران در ژاپن ادامه داد: همچنین مراسم رونمایی از تابلو فرش‌های دستباف ویژه المپیک و پارالمپیک، برگزاری نمایشگاه تابلوفرش‌های ورزشی، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی، پوشش رسانه‌ای حضور کاروان‌های ورزشی،  رصد بازتاب اخبار مربوط به ورزشکاران ایرانی و نشست محدود با جمعی از ایرانیان فعال ورزشی مقیم ژاپن از دستاوردهای فرهنگی این دوره از مسابقات المپیک و پارالمپیک است.

رحمانی موحد افزود که برخی از ایرانیان و تجار مقیم به صورت داوطلبانه و در همکاری با سفارت،  کمیته هواداری از کاروان‌های ورزشی را تشکیل داده و ضمن آن قرار بود برنامه جامع و گسترده ای برای ایرانیان مقیم تدارک دیده شود که به دلیل شیوع کرونا، به ناچار لغو شد.

در ادامه برنامه مراسم قرعه‌کشی هدایای ویژه مدال آوران طلایی و همچنین اهدا جوایز به دیگر مدال آوران حاضر در مراسم انجام شد که طی آن گوشی موبایل آیفون، ساعت سیکو و دیگر صنایع دستی ژاپنی همراه با لوح تقدیر با امضا سفیر و رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران به مدال آوران پارالمپیکی اهدا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز