خودکشی سربازهای انگلیس در افغانستان

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ - ۱۴:۴۸:۳۰
کد خبر: ۱۲۲۹۹۲۹
خودکشی سربازهای انگلیس در افغانستان
تعدادی از کهنه‌سربازهای انگلیسی که حضور خود را در افغانستان بیهوده ارزیابی کرده بودند اقدام به خودکشی کرده اند.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، جیمز هیبی، وزیر نیروهای مسلح انگلستان می‌گوید تعدادی از کهنه‌سربازهای این کشور در جنگ افغانستان به دلیل سرخوردگی و مشاهده عقب‌نشینی فاجعه‌بار نیروهای ائتلاف و تسلط سریع گروه طالبان اقدام به خودکشی کرده اند.
وی در این خصوص به شبکه اسکای نیوز گفت: «می‌دانم، متأسفانه سربازانی بوده اند که در افغانستان خدمت کرده اند، مثلاً سربازی بود که در آخرین حضورم در افغانستان در این کشور خدمت می‌کرد، و آنها به دلیل آنچه در افغانستان رخ داده است در هفته اخیر خودکشی کرده اند. این وضع بسیار نگران‌کننده و ناراحت‌کننده است. این وضع مرا به شدت ناراحت می‌کند.»
جیمز هیبی به عنوان عضو ارتش انگلستان در ایرلند شمالی، عراق و افغانستان حضور داشته است.
انگلستان ۴۵۷ سرباز خود را در افغانستان از دست داده است که ۱۳ درصد از مجموع ۳۵۰۰ عضو قربانی ائتلاف بین‌المللی در افغانستان را از سال ۲۰۰۱ شامل می‌شود. مداخله نظامی در افغانستان علاوه بر مرگ صدها هزار افغان و صدها سرباز و پرسنل خارجی، دست‌کم ۱۰۰۰ میلیارد دلار هزینه داشته است.

این در حالی است که جیمز هیبی دقایقی بعد در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی اظهارات پیشین خود را درباره خودکشی کهنه‌سربازهای انگلیسی نادرست خواند و گفت در این خصوص در حال انجام تحقیق است. یک سخنگوی ارتش انگلستان نیز این اظهارات را تکذیب کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز