واکنش وزارت خارجه پاکستان به تشکیل دولت موقت در افغانستان

۱۴۰۰/۰۶/۱۷ - ۲۱:۴۳:۲۱
کد خبر: ۱۲۳۱۰۷۵
واکنش وزارت خارجه پاکستان به تشکیل دولت موقت در افغانستان
وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به تشکیل دولت موقت در افغانستان اعلام کرد که اسلام‌آباد همچنان تحولات درحال تغییر در این کشور را از نزدیک دنبال می‌کند و امیدوار است که تمامی اقدام ها بر پاسخگویی به نیازهای فوری مردم افغانستان متمرکز شود.

به گزارش برنا،  مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد امروز با صدور بیانیه‌ای افزود که پاکستان از نزدیک تحولات افغانستان را رصد می‌کند.

 

در این بیانیه آمده است: ما اعلام تشکیل یک چارچوپ سیاسی موقت در افغانستان را مشاهده کرده‌ایم که به الزامات یک ساختار حکومتی برای پاسخگویی به نیازهای فوری مردم افغانستان می پردازد.

 

وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر تعهد اسلام‌آباد در قبال برقراری صلح در افغانستان، ثبات و استقلال این کشور، افزود: ما امیدواریم که تشکیلات جدید سیاسی بتواند تلاش‌های هماهنگ برای صلح، امنیت و ثبات در افغانستان و همچنین فعالیت در جهت رفع نیازهای بشردوستانه و توسعه مردم افغانستان را تضمین کند.

 

پیشتر سخنگوی دولت پاکستان گفت که هنوز اعلام موضع و واکنش به تشکیل دولت موقت توسط طالبان در افغانستان زود بوده و اسلام‌آباد در حال بررسی‌ تمامی تحولات است .

 

رییس جمهوری آمریکا در گفت و گو با خبرنگار رویترز در واشنگتن مدعی شد که از تلاش برخی کشورهای پیرامون افغانستان به ویژه پاکستان برای توافق با طالبان اطمینان دارد.

 

طالبان روز گذشته پس از چند روز تاخیر که گفته می‌شد به علت اختلافات داخلی و ادامه جنگ در پنجشیر بود اعضای کابینه موقت در افغانستان را اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز