از مداخله انکارناپذیر آمریکا در انتخابات سند داریم

۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۴:۰۲:۰۲
کد خبر: ۱۲۳۲۴۸۳
از مداخله انکارناپذیر آمریکا در انتخابات سند داریم
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: شواهد انکارناپذیر در مورد مداخله آمریکا در انتخابات روسیه در دست داریم.

به گزارش برنا، زاخارووا روز یکشنبه در در گفت و گو با کانال یوتیوب سالاویو-لایو خاطرنشان کرد: مداخله آمریکا در امور داخلی روسیه ازجمله در انتخابات آتی بطور مستند اثبات شده است.  

دیپلمات ارشد روس با اشاره به احضار اخیر سفیر آمریکا در مسکو به وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: ما با ارائه نکات مشخص به طرف آمریکایی نشان دادیم که از خاک ایالات متحده با کمک شرکت های بزرگ اینترنتی این کشور، مداخله در امور داخلی روسیه و فرآیندهای انتخاباتی صورت می گیرد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: احضار جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو به وزارت خارجه روسیه در مورد مداخله شرکت های آمریکایی در انتخابات روسیه، نتیجه قابل انتظار برای سیاست های آمریکا در مورد روسیه ازجمله در عرصه سایبری بود.  

روسیه قصد دارد در هفته آینده (۱۷ تا ۱۹ سپتامبر) انتخابات پارلمانی برگزار کند و از ناظران چندین کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برای نظارت بر این انتخابات دعوت کرده است. با این وجود، وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده است که "نظارت آزاد و معتبر بر انتخابات روسیه غیر ممکن است. "

 

نظر شما