رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه خبر داد؛

نجات ۵۸۳ نفر از چوبه دار در سال ۹۹

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۱۳:۳۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۲۹۴۷
نجات ۵۸۳ نفر از چوبه دار در سال ۹۹
رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه گفت: در نتیجه صلح و سازش‌ و رضایت‌های صورت گرفته در سال ۹۹، تعداد ۵۸۳ نفر از چوبه دار نجات پیدا کردند که در این زمینه به ترتیب استان‌ فارس با ۶۰ مورد، سیستان و بلوچستان با ۴۲ مورد و خراسان رضوی با ۴۰ مورد، بالاترین رتبه را در میان استان‌های کشور کسب کردند.

به گزارش برنا، در بخش دوم نشست شورای عالی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام «عبداللهی» رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به ارائه گزارش جامعی در خصوص مشکلات و مسائل کارکنان دستگاه قضا، مراجعه‌کنندگان به واحدهای قضایی و همچنین نمایندگان قوه قضائیه در دستگاه‌های مختلف کشور پرداخت.

در این زمینه پس از بحث دستورات لازم از سوی رئیس قوه قضائیه برای حل مسائل و مشکلات مطروحه صادر شد.

همچنین حجت‌الاسلام «صادقی» رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد صلح و سازش و اخذ رضایت از شاکیان، گفت: در سال گذشته مجموعا ۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر از زندانیان سراسر کشور با تلاش شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها آزاد شدند که در این زمینه استان‌های فارس با هزار و ۵۳۴ آزادسازی، یزد با هزار و ۲۵۰ آزادسازی و اصفهان با هزار و ۱۴۶ آزادسازی، به ترتیب رتبه‌های برتر را به دست آوردند.

وی با اشاره به آمار میزان اخذ رضایت و صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس گفت: در نتیجه صلح و سازش‌ و رضایت‌های صورت گرفته در سال ۹۹، تعداد ۵۸۳ نفر از چوبه دار نجات پیدا کردند که در این زمینه به ترتیب استان‌ فارس با ۶۰ مورد، سیستان و بلوچستان با ۴۲ مورد و خراسان رضوی با ۴۰ مورد، بالاترین رتبه را در میان استان‌های کشور کسب کردند.

حجت‌الاسلام «درویشیان» رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این نشست با اشاره به سفر اخیر خود به خوزستان اظهار کرد: در این سفر روند اجرای پیشنهادات سفر سال گذشته هیئت بازرسی کل کشور به خوزستان در رابطه با آب‌گرفتگی برخی مناطق این استان پیگیری و مشخص شد که بحمدالله این پیشنهادات در دو بخش «انجام مطالعات در حوزه آب‌گرفتگی ۸۷  نقطه خوزستان» و همچنین «احداث حدود پنج هزار واحد مسکونی در مناطق محروم یا آسیب‌دیده ناشی از آب‌‌گرفتگی» در حال اجرا هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در جلسه اخیر با مسئولان آبفا، شهرداری، استانداری و بنیاد مسکن استان خوزستان، ۱۱ پیشنهاد ارائه دادیم که این پیشنهادها صورت‌جلسه شده و قرار بر پیگیری آنها شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز