سازمان ملل خواستار کمک ۶۰۰ میلیون دلاری برای افغانستان است

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۱۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۰۵۳
سازمان ملل خواستار کمک ۶۰۰ میلیون دلاری برای افغانستان است
سازمان ملل که روز دوشنبه میزبان کنفرانس اهدای کمک به افغانستان است، خواستار تخصیص ۶۰۶ میلیون دلار کمک به این کشور شده است.

به گزارش برنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که ریاست این کنفرانس را برعهده دارد، از جامعه جهانی خواسته است این کمک را به مردم افغانستان اختصاص دهند.

این نگرانی وجود دارد که بی ثباتی در افغانستان توام با خشکسالی موجود، زندگی مردم را در معرض خطرات بیشتری قرار دهد و این کشور را به ورطه قحطی بکشاند.

کنفرانس سازمان ملل محکی برای آزمودن دولت های غربی و دیگر کمک دهندگان سنتی سازمان ملل است که درصدد کمک به افغانستان هستند.

سازمان ملل می گوید تحولات اخیر در افغانستان، به آسیب پذیری افغان هایی که با دهه ها محرومیت و خشونت روبه رو بوده اند، افزوده است.

خشکسالی شدید، محصول آینده افغانستان را به خطر می اندازد و گرسنگی نیز در این کشور افزایش یافته است.

در همین حال، برنامه غذای جهانی سازمان ملل متحد، ذینفع اصلی وجوهات مالی جمع آوری شده در کنفرانس امروز (دوشنبه) است.

در کنار شرکای دیگرش، سازمان ملل خواستار اختصاص ۶۰۶ میلیون دلار برای بقیه سال جهت کمک به ۱۱ میلیون نفر از مردم افغانستان است.

همزمان با کنفرانس سازمان ملل در ژنو، «فیلیپو گراندی» کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل بدون اعلام قبلی از کابل دیدن کرده است.

وی در پیامی توئیتری نوشت که نیازهای انسانی و اوضاع ۳.۵ میلیون بی خانمان افغان از جمله بیش از ۵۰۰ هزار نفری را که در سال جاری بی خانمان شدند، ارزیابی می کند.

مقام های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ابراز نگرانی کرده اند که برخی از مردم افغانستان درصدد پناه گرفتن در کشورهای همسایه افغانستان هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز