توافق امنیتی آمریکا و چین + جزئیات

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۰۷:۴۸:۳۲
کد خبر: ۱۲۳۳۱۹۷
منابع دیپلماتیک اعلام کردند که آمریکا و چین توافق کرده‌اند تا مانع از سخنرانی حاکمان نظامی میانمار در مجمع عمومی سازمان ملل در هفته آینده شوند.

به گزارش برنا از "فارین پالسی"، به گفته منابع دیپلماتیک این توافق همچنین از نماینده دائم میانمار در سازمان ملل می‌خواهد تا از سخنرانی با لحنی تند علیه ارتش میانمار خودداری کند. 
کیاو مو تون نماینده میانمار در سازمان ملل سال گذشته به شدت از ارتش این کشور انتقاد کرده و مخالفت خود با کودتای نظامی در این کشور اعلام کرد. 
عدم دسترسی ارتش میانمار به تریبون سازمان ملل، تلاش‌های این نهاد نظامی برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان حاکم مشروع میانمار را به تعویق می‌اندازد. 
این توافقنامه که منابع دیپلماتیک متعدد و نمایندگان گروه‌های آشنا به مذاکرات به آن اشاره کرده‌اند، به طور غیر رسمی از سوی نمایندگان اتحادیه اروپا، اعضای اتحادیه جنوب شرقی آسیا و روسیه نیز تایید شده است. 
این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل قصد دارد روز سه شنبه یک هیئت 9 نفره را معرفی کند که وظیفه آن تعیین نماینده حقوقی سازمان ملل در امور میانمار است. 
ارتش میانمار در ماه فوریه قدرت را با ادعای تقلبِ وسیع در انتخابات ۲۰۲۰ که منجر به پیروزی حزبِ «‌اتحاد ملی برای دموکراسی‌» به رهبری آنگ سان سوچی شده بود به دست گرفت. 
سوچی که از ۱ فوریه (۱۳ بهمن)  با اتهاماتی از جمله سرپیچی کردن از محدودیت‌های کرونا و واردات غیرقانونی بیسیم در بازداشت به سر می‌برد ممکن است به بیش از یک دهه حبس محکوم شود. 
در میان ناآرامی‌های سراسری، ارتش میانمارحملات خود را در مناطق دور افتاده این کشور افزایش داده و نبردهای شدیدی را با شبه نظامیان نیروی دفاع محلی و ده‌ها گروه شبه نظامی محلی که کنترل مناطق وسیعی از میانمار را در دست دارند، آغاز کرده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز