امیرعبدالهیان در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی:

ارتباط ما با افغانستان برای تسهیل کمک به مردم و تشکیل دولت فراگیر/ قانون اقدام راهبردی مسیر دولت را در بحث هسته‌ای مشخص کرده است

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۷:۰۲:۳۲
کد خبر: ۱۲۳۳۶۰۰
ارتباط ما با افغانستان برای تسهیل کمک به مردم و تشکیل دولت فراگیر/ قانون اقدام راهبردی مسیر دولت را در بحث هسته‌ای مشخص کرده است
وزیر خارجه در نشست کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تحولات افغانستان، گفت: ایران دنبال حمایت و کمک به مردم افغان و تشکیل دولت فراگیر در این کشور است.

به گزارش برنا، «محمود عباس زاده مشکینی» در توضیح نشست امروز سه‌شنبه 23 شهریور ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این جلسه با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد و آقای امیرعبدالهیان به تشریح دیپلماسی خارجی در خصوص افغانستان پرداخت و گفت که «رویکرد ایران در قبال افغانستان حمایت و کمک به مردم افغانستان و تلاش برای تشکیل دولت فراگیر است».

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس اظهارات وزیر امور خارجه، «ارتباط کنونی ما با افغانستان برای تسهیل کمک به مردم افغانستان است مثلا فعالیت کنسولی ما برای کمک به متقاضیان مسافرت درمانی به ایران صورت می گیرد. جریان حاکم فعلی بخشی از واقعیت افغانستان است و ستاد افغانستان مجددا در وزارت خارجه کار خود را شروع کرده است».

عباس زاده مشکینی ادامه داد: آقای امیرعبدالهیان همچنین توضیح داد که «همان طور که در نشست با سردبیران رسانه ها گفته، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم، مسیر دولت در بحث هسته ای را مشخص کرده منتها صحبت‌های او تحریف شده است.»

وی در ادامه گفت: بر اساس گزارش وزیر خارجه، «ماه آینده نشستی با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با دستور کار توسعه روابط اقتصادی برگزار خواهد شد. در این نشست سفرای ایران در برخی از کشورهای مستقل و دوست با ظرفیت اقتصادی بالا و زمینه همکاری خوب حضور خواهند داشت».

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین با اشاره به صحبت‌های وزیر خارجه درباره نشست بغداد گفت: طبق توضیحات ارائه شده خروج آمریکا از منطقه و توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای منطقه از جمله محورهای بحث نشست بغداد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: بنا بر اظهارات وزیر خارجه، تغییرات مدیریتی در وزارت خارجه از هفته آینده شروع می شود.

 

نظر شما