عبدالله شهید: اولویت یک ساله آینده دسترسی به استاندارد های سازمان ملل از جمله برابری جنسیتی است

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۹:۴۷:۵۸
کد خبر: ۱۲۳۳۶۱۴
عبدالله شهید: اولویت یک ساله آینده دسترسی به استاندارد های سازمان ملل از جمله برابری جنسیتی است
"عبدالله شهید" رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر اهمیت همکاری های چند جانبه تاکید کرد و گفت: چالش های جهانی مستلزم اقدام یکپارچه جهانی است.

به گزارش برنا، هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل از امروز (۱۴ سپتامبر/۲۳ شهریور) آغاز به کار می کند اما اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل در از ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور ماه ) به مدت یک هفته برگزار می شود.
رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل افزود: مجمع عمومی تنها نهادی است که نمایندگی همه ۱۹۳ کشور را بر عهده دارد و هنگامی که این نهاد به اتفاق آرا تصمیمی می گیرد، این تصمیم گیری برگرفته از وجدان جهانی است.
وی تصریح کرد: در موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوایی و دسترسی عادلانه به واکسن ها، هرگز امید خود به انسانیت را از دست نمی دهم.
عبدالله شهید اولویت های خود در طول یک ساله آینده را دسترسی به استاندارد های سازمان ملل از جمله برابری جنسیتی اعلام کرد.
دبیر کل مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص بحران کرونا و دسترسی کشورها به واکسن این بیماری گفت: با وجود ۱۸ ماه گذشته که بسیار برای جامعه جهانی سخت بود، می خواهم اعلام کنم اکنون زمان آن رسیده است جهان با یکدیگر متحد شود. ما باید به مردم و شهروندان خود امید بدهیم.
وی توضیح داد: در این شرایط سخت ما شاهد از خودگذشتگی پرستاران، پزشکان و همه افراد درگیر برای محافظت از جان دیگران بوده ایم. ما شاهد بوده ایم که واکسن کرونا در زمانی بسیار کم تولید شود.
عبدالله شهید در خصوص اهمیت هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این مجمع بسیار اهمیت دارد زیرا با سه کنفرانس در خصوص تغییرات اقلیمی از جمله تنوع زیستی، نابودی جنگل ها، نشست انرژی و اقیانوس ها همراه می شود.
رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت می خواهم در پایان این کنفرانس ها از کشورها درخواست کنم تا تعهد سیاسی نهایی برای رسیدن به هدف کاهش تولید گازهای گلخانه ای و کاهش یک و نیم درجه ای هوای زمین را ارائه دهند.
وی در مورد طرح های خود برای بحران کرونا گفت: قصد دارم نشستی با موضوع واکسناسیون برگزار کنم و برای مسیر پیش رو کشورها را کنار هم جمع کنم.

نظر شما