هشدار بیل گیتس درباره سرمایه‌گذاری واکسن کووید۱۹

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۹:۵۶:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۳۶۱۶
هشدار بیل گیتس درباره سرمایه‌گذاری واکسن کووید۱۹
بنیاد خیریه گیتس در آستانه گشایش مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز سه شنبه، هشدار داده که بدون سرمایه گذاری های گسترده تر در ساخت و توزیع واکسن های کووید ۱۹ در کشورهای نابرخوردار، شاید این همه گیری پیشرفت های جهانی در حوزه های آموزش، بهداشت همگانی و برابری را به عقب بازگرداند.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ درخواست این بنیاد خیریه برای اقدام بیشتر کشورهای برخوردار، در پی انتشار برنامه جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای درخواست برگزاری اجلاس کووید هم زمان با نشست سران مجمع عمومی، مطرح شده است.

بنیاد گیتس در تحلیل سالانه در باره پیشرفت به سوی اهداف توسعه ای سازمان ملل متحد مانند کاهش فقر، دسترسی به آب بهداشتی، برابری جنسیتی و دیگر نشانه های رفاه، اعلان کرد که گسترش همه گیری به میزان قابل توجهی، آثار پیشرفت های چند ساله گذشته را نابود کرده است.

این تحلیل می افزاید: علت عمده این است که این بیماری به میزان نامتناسبی به کشورهای نابرخودار آسیب رسانده که به واکسن های کووید دسترسی نداشته اند. بیش از ۸۰ درصد واکسن های کووید به شهروندان کشورهای برخوردار تزریق شده است.

با اینکه شمار جمعیت سراسر قاره آفریقا نزدیک به ۳۰ برابر شهروندان کالیفرنیاست، اما شمار واکسینه شده در نیمه نخست سال جاری در این دو مکان، به نسبت معکوس بوده و بحران بهداشتی بر بسیاری از اقدامات رفاهی سایه افکنده است.

نظر شما