سیاستمدار اصلاح طلب:

احزاب و گروه‌ها دشمن تلقی نشوند/ توقعی نداریم که از احزاب و گروه‌های رقیب در مسئولیت ها حضور داشته باشند

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۱:۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۲۳۳۹۲۹
احزاب و گروه‌ها دشمن تلقی نشوند/ توقعی نداریم که از احزاب و گروه‌های رقیب در مسئولیت ها حضور داشته باشند
سیاستمدار اصلاح طلب گفت: هیچ توقعی نداریم که از احزاب و گروه های رقیب حتما در مسئولیت ها حضور داشته باشند و هیچ توصیه ای هم نداریم.

«هدایت آقایی»، سیاستمدار اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص انتظارات احزاب از دولت اظهار کرد: منظور ما از دولت فقط آقای رئیسی به تنهایی نیست بلکه مجموعه دولت، کابینه و وزرا و مسئولین و در راس آنها هم آقای رئیس جمهور است.

او افزود: تصور می شود که به زودی مجموعه دولت هم مثل دولت های قبل در میان گازانبر گیر خواهد کرد یعنی یک طرف مطالبات مردم و کسانی که رای دادند و یک طرف هم کسانی که تمامیت خواه هستند. همانطور که دولت های قبل هم این مشکل را داشتند و هر کدام به نحوی تحمل یا سپری کردند و البته پرونده آنها در تاریخ خواهد ماند و مردم قضاوت می کنند.

آقایی ادامه داد: توصیه ای که ما به مجموعه دولت داریم این است که نگاه آنها به همان آرایی باشد که کسب کردند هرچند آرایی که در ریاست جمهوری بود نمایانگر تمامیت ملت نبود و بیش از 50 درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند اما آن تعدادی که شرکت کردند نسبت به آراء خود مطالباتی دارند. 

او تصریح کرد: مطلب دیگر به طور اختصاصی در مورد احزاب و رویکردی است که آنها باید داشته باشند یعنی اگر به دموکراسی اعتقاد دارند، باید یک بازنگری در تفکرات سیاست داخلی کشور داشته باشند حتی اگر اعتقاد ندارند که دموکراسی در کشور ما باید باشد. اگر از اسلام دم می زنیم باید بدانیم که در صدر اسلام بحث آزادی ها و آزادی بیان بوده است پس به همین ظواهر هم پایبند باشند و بدانند که در دنیا و در علم جامعه شناسی احزاب و گروه های سیاسی پایه های دموکراسی هستند و احزاب و گروه ها اساسا برای گرفتن قدرت تشکیل می شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: قدرت احزاب و گروه های سیاسی نمایشی نیستند، ویترین های مصنوعی نیستند، واقعیت هستند پس آنها را به رسمیت بشناسند و اگر می خواهند به دنیا نشان بدهند که اهل مدنیت و دموکراسی هستند باید به احزاب و گروه ها اهمیت بدهند.

او با بیان اینکه ما در باب احزاب و گروه ها قوانینی داریم به کمیسیون ماده 10 احزاب اشاره کرد و گفت: متاسفانه قرائت هایی که از احزاب و گروه ها می شود، قرائت های خیلی خام و بسته ای است. بعضی از جریانات سعی می کنند از همین ها علیه خود احزاب و گروه ها استفاده کنند و اینها را محدود کنند. توصیه به دولتمردان و کسانی که در حوزه های سیاست و فرهنگ مسئولیت دارند و حتی خود آقای رئیس جمهور این است که احزاب و گروه ها را دشمنان خودشان تلقی نکنند. احزاب و گروه ها را نماینده تفکرات مردم بدانند که در قالب این سازمان ها جمع شدند و سعی کنند این سازمان ها را تقویت کنند. وقتی احزاب و گروه ها تقویت و شناسنامه دار شوند، بهتر می توانند نسبت به مطالبات پاسخگو باشند. این مهمترین خواسته ای است که، احزاب و گروه ها به خصوص در حوزه اصلاح طلبی که ما قرار داریم می توانیم از دولت داشته باشیم و این مهم می تواند، یک تعامل دو طرفه باشد که انتقادات را بپذیرند.

آقایی گفت: البته هیچ توقعی نداریم که از احزاب و گروه های رقیب حتما در مسئولیت ها حضور داشته باشند و هیچ توصیه ای هم نداریم. هر کسی از هر گروه و جناحی که می آید باید تیم از خودش باشد که بتواند پاسخگو باشد اما می توانند یک تعامل داشته باشند. در گذشته ما کشور متمدن و با فرهنگی بودیم، مقوله گفتگو و مذاکره و حرف زدن و انتقاد کردن و پاسخ دادن را نباید قربانی عده کمی تمامیت خواه و قدرت طلب کنیم. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز