یک چهره سیاسی اصولگرا:

مشکل آیت‌الله رئیسی با نفوذی‌هاست که به راحتی کنار نمی‌روند/ اگر امروز بنزین به لبنان می‌رسد به دلیل اقتدار ماست

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۰:۵۳:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۴۶۶۲
مشکل آیت‌الله رئیسی با نفوذی‌هاست که به راحتی کنار نمی‌روند/ اگر امروز بنزین به لبنان می‌رسد به دلیل اقتدار ماست
یک چهره سیاسی اصولگرا سد راه رئیس جمهور را نفوذی‌ها دانست و گفت: نفوذی‌هایی در کشور وجود دارند که هنوز تمام نشده‌اند. تا شناسایی و حذف این نفوذی‌ها کار طول خواهد کشید و یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنیم این است که نفوذی‌ها در دولت‌های مختلف همیشه حضور داشته‌اند و به راحتی کنار نمی‌روند.

«احمد کریمی اصفهانی»، یک چهره سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با تاثیر حضور آیت‌الله رئیسی در قوه مجریه و نزدیک شدن به مذاکرات برجامی گفت: نخستین مسئله‌ای که مورد توجه قرار می‌گیرد، موضوع صحنه بین‌المللی است که یک بهانه‌ای بود برای آنکه بسیاری از مشکلات داخلی نتیجه عدم پذیرش برخی قراردادهای بین‌المللی است. یکی از مسائلی که در دولت کنونی مشاهده کردیم این بود که به‌رغم، عدم پذیرش برخی قراردادهای بین‌المللی توانستیم واردات واکسن داشته باشیم‌ یعنی بدون آنکه باج بدهیم منافع گرفتیم.

او افزود: نکته دیگری که وجود دارد، این است که ما سال‌ها منتظر بودیم در پیمان شانگهای به عنوان یک قدرت اصلی حضور داشته باشیم. شاید دلیل انتظار طولانی‌ مدت در این سال‌ها اعضای شانگهای نبودند و مانع اصلی خود ما بودیم همانند بسیاری از مسائلی که در داخل کشور با آنها مواجه هستیم. 

این چهره اصولگرا تاکید کرد: چگونه می‌شود در نخستین جلسه‌ای که رئیس‌جمهور کشور، در آنجا حضور می‌یابد ما  عضو اصلی شانگهای می‌شویم؟ این موارد مسائلی است که باید پاسخ داده شود. چطور می‌شود ما توانستیم در مسائل مختلف عملکرد خوبی داشته و آنها را حل کنیم؟ اگر امروز بنزین به لبنان می‌رسد به دلیل اقتدار ماست و این نیست که صرفا حزب‌الله کمک کرده است. هر دولتی که امروز در دنیا در مقابل استکبار و در مقابل اسرائیل عرض اندام می‌کند به اتکا ایران است‌. مدت‌ها بود که این موضوع کمی سست و نادیده گرفته شده بود و مانع اصلی آن مسئولین داخلی کشور بودند نه عوامل خارجی.

او ادامه داد: عوامل خارجی زمانی که می‌دیدند در داخل ما با هم زاویه داریم و هر کسی متفاوت از دیگری سخن می‌گوید به خود اجازه هر کار و تعرضی را می‌دادند. اما امروزه به دلیل توانمندی و یکپارچگی‌ که ما در داخل کشور رقم زدیم، در صحنه خواهیم ماند. اینکه ما هنوز در داخل مشکلاتی داریم و دولت به‌رغم قولی که داده، هنوز بر تمام این مشکلات فائق نیامده نیازمند فرصت و توجه بیشتری است‌.

کریمی اصفهانی خاطرنشان کرد: من معتقد هستم اوامر به خوبی در داخل کشور پیش می‌رود و وعده‌هایی که رئیس‌جمهور داده، محقق می‌شوند. 

او در مورد تعامل مجلس و دولت گفت: قانون به تنهایی کارایی ندارد؛ مجلس به اتکا قوه مجریه کار خود را انجام می‌دهد. اینکه قانون وجود داشته باشد اما مجری آن سست باشد، سبب می‌شود به طور طبیعی کار انجام نشود‌. به طور نمونه، قانون کسب و کار و مسئله اشتغالی که به آن پرداخته می‌شود، بالاخره برای فائق آمدن به این مسائل، هر سه قوه باید به طور هماهنگ عمل کنند.

این چهره اصولگرا سد راه رئیس‌جمهور را نفوذی‌ها دانست و افزود: نفوذی‌هایی در کشور وجود دارند و هنوز تمام نشده‌اند. تا شناسایی و حذف این نفوذی‌ها کار طول خواهد کشید و یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنیم این است که نفوذی‌ها در دولت‌های مختلف همیشه حضور داشته‌اند و به راحتی کنار نمی‌روند. به نظر من، وزارت اطلاعات باید هرچه زودتر این نفوذی‌ها را شناسایی کند. در همین اواخر، اتفاقی که روی داد، افزایش دلار بود، این مسئله حکایت از این داشت که نفوذی‌ها برای اینکه از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و منافع خود را حفظ کنند به مختل کردن بازار روی آوردند. به نظر من‌، وزارت اطلاعات باید زودتر این نفوذی‌ها را شناسایی و دست آنها را از منافع ملی کوتاه کند زیرا این افراد و نهادها چون از تغییر دولت لطمه دیده‌اند، به این راحتی از منافع خود کنار نمی‌کشند. 6

نظر شما
پرونده ویژه