سیاستمدار اصلاح‌طلب:

اصلاح‌طلبان سکوت ندارند و روش نقد سازنده خود را دنبال می‌کنند/ برخی پرونده‌های حقوق بشری را می‌توانستیم در حد یک کلانتری حل و فصل کنیم

۱۴۰۰/۰۷/۰۱ - ۰۵:۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۵۴۳۹
اصلاح‌طلبان سکوت ندارند و روش نقد سازنده خود را دنبال می‌کنند/ برخی پرونده‌های حقوق بشری را می‌توانستیم در حد یک کلانتری حل و فصل کنیم
سیاستمدار اصلاح‌طلب گفت: من یک بار به ریاست اسبق قوه قضائیه گفتم در گزارش حقوق بشر سازمان ملل، هفت پرونده مطرح است که وکالت 5 پرونده با من است اینها آدم‌هایی هستند که در حد یک کلانتری محل می‌شد قضیه آن‌ها را جمع کرد و متاسفانه بی تدبیری باعث شده تبدیل به یک مسئله جهانی برای نظام جمهوری اسلامی شود.

«محمود علیزاده طباطبایی»، سیاستمدار اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص سکوت اصلاح‌طلبان اظهار کرد: اصلاح‌طلبان سکوت ندارند و روش نقد سازنده خود را دنبال می‌کنند، ما در سازندگی هم این روش را داریم، اگر روزنامه سازندگی را نگاه کنید ما هر روز دولت و قوه قضائیه را کاملا زیر نظر داریم و جاهایی که انتقاد وارد است انتقاد می‌کنیم، نیازی به سکوت نیست.

او افزود: امیدواریم کارها انجام شود، خیلی هم خوشحال می‌شویم دولت بتواند راهی که ما شروع کردیم را ادامه بدهد. 

علیزاده طباطبایی ادامه داد: در خصوص اجلاس شانگهای هم ما سال‌ها مذاکره کردیم، از دولت خاتمی تا دولت احمدی‌نژاد و دولت روحانی اما الان به نتیجه رسیده است. از کارهای مثبتی که انجام می‌شود تقدیر می‌کنیم، کارهای منفی را هم نقد می‌کنیم و به صورت جدی در میدان هستیم.

علیزاده طباطبایی در خصوص انتظارات احزاب از دولت متذکر شد: آقای رئیسی تا حالا در این زمینه نه صحبتی داشتند و نه اقدامی کردند اما انتظار این است که احزاب را فعال کنند. اینکه آقای رئیسی یک مرکز فکری داشته باشند که این مسائل را به ایشان بگویند و بر آن مبنا عمل کنند این خیلی خوب است کما اینکه در سیاست خارجی اینگونه عمل می‌کنند. در زمینه احزاب هم باید تکلیف خود را روشن کنند که آزادی‌های سیاسی را می‌پذیرند و یا نمی‌پذیرند؟ اگر می‌پذیرند زمینه را برای فعالیت احزاب آماده کنند در این زمینه هنوز کوچکترین اقدامی انجام نشده است.

او خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که اول پیروزی انقلاب بخاطر تندروی‌های روزهای اول انقلاب متوقف شد حق اعتراض قانونی مردم به‌صورت تظاهرات است. اگر این حق را به رسمیت بشناسند که هر کس نسبت به اقدام دولت، مجلس، قوه قضائیه اعتراضی دارد بتواند مجوز بگیرد و به خیابان بیاید یک قدم خیلی مثبتی است و قطعا به محبوبیت آقای رئیسی هم، اضافه خواهد کرد.

علیزاده طباطبایی ادامه داد: واقعیت این است که مخالفین خیلی زیاد نیستند متاسفانه جمهوری اسلامی بلد نبوده با مخالفین چگونه برخورد کند. من یک بار به ریاست اسبق قوه قضائیه گفتم که در گزارش حقوق بشر سازمان ملل، هفت پرونده مطرح است که وکالت 5 پرونده با من است اینها آدم‌هایی هستند که در حد یک کلانتری محل می‌شد قضیه آن‌ها را جمع کرد متاسفانه بی‌تدبیری باعث شده تبدیل به یک مسئله جهانی برای نظام جمهوری اسلامی شود. من فکر می‌کنم آقای رئیسی اگر وارد این صحنه شوند و به مخالفین حق اعتراض بدهند آن‌وقت خواهیم دید که مخالفین آنقدر هم که ادعا می‌کنند، بزرگ و مقتدر نیستند و اگر این کار انجام شود برای جمهوری اسلامی، یک اقتدار است./ 6

نظر شما