یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب:

اصلاحات باید از تعارف و رفیق بازی فاصله بگیرد/ تقسیم قدرت باید در دستور کار جریان اصلاحات باشد

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۱:۴۲:۲۴
کد خبر: ۱۲۳۵۶۵۵
اصلاحات باید از تعارف و رفیق بازی فاصله بگیرد/ تقسیم قدرت باید در دستور کار جریان اصلاحات باشد
یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر قرار است که دوباره اصلاح‌طلبان در قدرت متمرکز شوند باید روش تقسیم قدرت را اجرا کنند چراکه عده‌ای از قدرت‌طلبان و افراد پشت پرده همیشه نان اصلاح‌طلبی را می‌خورند و به نوایی می رسند اما اصلیت جریانی خود را فراموش می‌کنند.

«جلال جلالی‌زاده»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با عدم حضور بزرگان اصلاح‌طلب در اداره احزاب گفت: در اداره احزاب باید تعارفات خانوادگی و رفیق بازی کنار گذاشته شود؛ کسانی که از نظر جسارت و شهامت و مهارت و توانمندی قابلیت و مشروعیت و محبوبیت در میان حزب بالاترین رای را دارند باید اداره امور را در دست داشته باشند، اما اگر قرار باشد افرادی در راس امور  و در مدیریت و دبیرکلی احزاب  قرار داشته باشند که محافظه کار، ناتوان و نان به نرخ روز خور باشند اشتباه است و موجب درجا زدن و رکود و کند شدن و توقف در حرکت و فعالیت خواهند شد. قطعا عدم حرکت و یا عدم پیشرفت موجب ضربه زدن، تشتت، تفرقه و پسماندگی در کل جریان و یا در کل فعالیت‌های یک حزب می‌شود. 

او در رابطه با استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1402 ادامه داد: اصلاح‌‌طلبان همیشه استراتژی درست، جامع و کاملی ندارند یعنی نمی‌توانند در درون خودشان به توافق برسند و یک تصمیم واحد اتخاذ کنند. انتخابات اخیر هم این موضوع و نقد بر جریان را به خوبی نشان داد. در چند انتخابات اخیر اصلاح‌طلبان چندین دسته شدند و  نتوانستند روی یک نفر اجماع کنند.

جلالی‌زاده تاکید کرد: متاسفانه همیشه اصلاح‌طلبان نیروی یکدیگر را خنثی می‌کنند تا زمانی که به اجماع واقعی نرسند و دل مردم را به دست نیاورند و به جوان‌ها اهمیت ندهند و بعد از به دست گرفتن قدرت، قدرت را بین همه تقسیم نکنند، من فکر نمی کنم که به جایی برسند.

او در پایان گفت: اگر قرار است که دوباره اصلاح طلبان در قدرت متمرکز شوند باید روش تقسیم قدرت را اجرا کنند چراکه عده‌ای از قدرت طلبان و افراد پشت پرده همیشه نان اصلاح‌طلبی را می‌خورند و به نوایی می‌رسند اما اصلیت جریانی خود را فراموش می‌کنند. تا زمانی که قدرت اصلاح‌طلبان در بین فعالان سیاسی در تهران و شهرستان‌ها تقسیم نشود و دیگران هم در قدرت سهیم نشوند، این تشتت بیشتر می‌شود. 6

نظر شما
پرونده ویژه