نخست وزیر انگلیس در پی تنش زدایی با پاریس است

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۰۹:۳۰:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۵۸۵۸
نخست وزیر انگلیس در پی تنش زدایی با پاریس است
خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به خشم و عصبانیت فرانسه از پیمان آکوس، از تلاش بوریس جانسون برای تنش زدایی روابط با پاریس خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از این خبرگزاری آمریکایی، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس پس از توافق مشترک بر سر زیردریایی های هسته ای میان انگلیس، ایالات متحده و استرالیا موسوم به پیمان آکوس (AUKUS)، حالا به دنبال راهی برای آرام کردن روابط با پاریس است.  

فرانسه به شدت از لغو قرارداد ۳۴ میلیارد یورویی فروش زیردریایی به استرالیا خشمگین است.

نخست وزیر انگلیس پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: «ما به روابط خود با فرانسه بسیار بسیار افتخار می کنیم». وی افزود: «عشق ما به فرانسه قلع و قمع ناشدنی است».

گفته می شود انگلیس و فرانسه در حال حاضر مشغول انجام یک عملیات نظامی مشترک در مالی و کشورهای بالتیک هستند و همچنین به بر روی یک برنامه شبیه سازی شده آزمایش هسته ای همکاری دارند.

در پی اعلام امضای پیمان آکوس در چهارشنبه هفته گذشته توسط «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا میان انگلیس، آمریکا و استرالیا مبنی بر فروش زیردریایی های هسته ای به دولت کانبرا، پاریس که پیشتر و در سال ۲۰۱۶میلادی قراردادی برای فروش ۱۲ زیردریایی به مبلغ ۳۴ میلیارد یورو با استرالیا امضا کرده بود، به شدت از این پیمان خشمگین شد و آن را خنجر از پشت توصیف کرد و به سرعت سفیران خود را از استرالیا و آمریکا فراخواند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز