یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

زننده است در جمهوری اسلامی، افرادی ماشین خارجی سوار شوند/ برای حیثیت نظام باید از وارد کردن ماشین‌های خارجی خودداری کرد

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۰۵:۰۴:۱۵
کد خبر: ۱۲۳۵۹۸۱
زننده است در جمهوری اسلامی، افرادی ماشین خارجی سوار شوند/ برای حیثیت نظام باید از وارد کردن ماشین‌های خارجی خودداری کرد
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کشور چین مردم سوار دوچرخه می‌شوند این فرهنگ باید در کشور ایران هم رایج شود.

«آیت‌الله محسن مجتهد شبستری»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با مصوبه مجلس مبنی بر «صدور مجوز برای واردات خودروهای خارجی» گفت: باید تولیدات داخلی را افزایش داد و از واردات خودروهای خارجی جلوگیری کرد. ایران کشوری است که نباید از ماشین‌های خارجی استفاده کند. برای جمهوری اسلامی زننده است افرادی سوار ماشین‌های خارجی شوند و از ماشین‌های تولید داخلی استفاده نکنند، این دون شان جمهوری اسلامی است. 

او ادامه داد: ماشین‌های وارداتی مُفت که نیستند، گمرک و مسائلی از این قبیل دارند که قیمتش گران تمام می‌شود. باید سعی شود از منظر صرفه‌جویی و حیثیت نظام از وارد کردن ماشین‌های خارجی خودداری شود. به قدر کافی ماشین داخلی داریم و باید به تولیدات داخلی اهمیت داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با وارد کردن ماشین‌های خارجی موافق نیستم. باید تولیدات داخلی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد و حتی‌الامکان از استفاده ماشین‌های خارجی ممانعت شود. 

مجتهد شبستری بیان کرد: وزارت صمت باید در صنعت خودروسازی کنترل داشته باشد تا بهانه از دست خودروسازان گرفته شود. باید تولید داخلی انبوه شوند و کیفیت خودروها مرغوب، بی‌نقص و قیمت‌ها متناسب شود. مردم حتی‌الامکان از خودروهای داخلی استفاده کنند. حتی در کشور چین اکثریت مردم سوار دوچرخه می‌شوند و این فرهنگ باید در کشور ایران هم رایج شود.7

نظر شما
پرونده ویژه