بایدن باردیگر ادعادی خود درباره برجام را تکرار کرد

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۸:۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۲۳۶۷۶۶
بایدن باردیگر ادعادی خود درباره برجام را تکرار کرد
رئیس جمهوری امریکا روز سه شنبه در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد، بار دیگر ادعای بازگشت مشروط واشنگتن به برجام را تکرار کرد و گفت اگر ایران به تعهداتش در قبال برجام عمل کند، آمریکا هم به تعهداتش بازمی گردد.

به گزارش برنا، جو بایدن همچنین بدون اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید هسته ای برای امنیت منطقه است، ادعا کرد که ایران نباید به سلاح های هسته ای دست یابد.

مقامات عالی جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده اند که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست و آن را حرام می داند.

بایدن همچنین با اشاره به مسئله افغانستان، خروج نیروهای امریکای از افغانستان را آغاز یک فصل جدید دانست .

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به مسائل و مشکلات فراوان پیش روی جهان به خاطر شیوع کرونا، گفت که جهان دچار رنج و درد بسیار بخاطر این پاندمی شده است.

وی تاکید کرد باید برای غلبه بر همه گیری کرونا ، اقدامات سریع و فوری انجام دهیم.

بایدن در نخستین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به پیوستن دوباره واشنگتن به توافق پاریس برای دگرگونی های اقلیمی و همچنین ائتلاف ناتو و ادامه تعامل با اتحادیه اروپا اشاره کرد.

همچنین با اشاره به حملات سایبری و تروریسم ، این دو مسئله را از چالش های مهم جهان امروز دانست و گفت برای مقابله با حملات سایبری باید قواعد و مقررات مشخصی وجود داشته باشد.

بایدن با اشاره به روابط آمریکا با متحدانش گفت که واشنگتن متعهد به همکاران با متحدان خود است. وی تاکید کرد اگر لازم باشد امریکا برای حفظ منافع خود و متحدانش به زور هم متوسل خواهد شد.

وی مدعی شد که امریکا اماده همکاری با همه کشورها برای حل و فصل بحران ها و مشکلات مشترک پیش روی جهان است.​

نظر شما