اعتراض به توزیع ناعادلانه واکسن در کشورها

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۰۸:۰۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۳۶۸۷۵
اعتراض به توزیع ناعادلانه واکسن در کشورها
ایوان دوک رئیس جمهوری کلمبیا طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار توزیع عادلانه واکسن کرونا در سطح جهانی شد.

به گزارش برنا از سی ان ان، رییس جمهوری کلمبیا سه‌شنبه شب در مجمع عمومی سازمان ملل از جامعه بین‌المللی خواست که چندجانبه گرایی را در زمینه سلامت تقویت کنند تا در توزیع عادلانه واکسن کرونا پیشرفت صورت گیرد.

دوک اختلاف‌های موجود میان کشورها در رابطه با فرایند واکسیناسیون را بی سابقه خواند و افزود در حالی که برخی کشورها دٌزهای اضافی به میزان ۶ یا هفت برابر جمعیت خود دریافت کرده‌اند و همچنین سومین دٌز تقویت کننده را نیز اعلام می‌کنند، برخی دیگر حتی نتوانسته اند دٌز اول را  برای جمعیت خود تزریق کنند.

رییس جمهوری کلمبیا تاکید کرد، توزیع عادلانه واکسن کرونا وظیفه اخلاقی ماست و کلمبیا در حال پیشرفت در برنامه ملی واکسیناسیون است که حداقل ۷۰ درصد از شهروندان این کشور را  تحت پوشش قرار خواهد داد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کلمبیا تا کنون بیش از چهار میلیون و ۹۴۳ هزار به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۲۵ هزار و ۹۶۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار بهبودیافتگان کرونایی کلمبیا نیز بیش از چهار میلیون و ۷۸۳ هزار نفر گزارش شده است.

واکسیناسیون در آمریکای لاتین هر چند به طور نا هماهنگ و با تاخیر در حال انجام است اما به هر حال در حال پیشرفت است. شیلی و اوروگوئه با پوشش  ۷۰ درصدی از جمله سریع‌ترین کشورهای جهان در واکسیناسیون علیه کرونا هستند.  

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه آکسفورد، شمار جمعیت واکسینه شده در اکوادور نیز از ۵۰ درصد فراتر رفته و ۳۰ درصد از شهروندان کلمبیا، برزیل و آرژانتین هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز