استعفای نماینده بایدن در امورهائیتی دراعتراض به رفتار غیرانسانی آمریکا

۱۴۰۰/۰۷/۰۱ - ۲۰:۰۷:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۷۷۰۳
استعفای نماینده بایدن در امورهائیتی دراعتراض به رفتار غیرانسانی آمریکا
دانیل فوت نماینده ویژه آمریکا در امور هائیتی، با ارائه استعفا نامه خود به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد با تصمیم غیرانسانی و مخرب آمریکا برای اخراج هزاران پناهنده هائیتی از مرز آمریکا و مکزیک مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش برنا، به گزارش سی ان ان، فوت در نامه استعفای خود به بلینکن اظهار داشت که هائیتی با فقر، جنایت، فساد دولتی و کمبود منابع انسانی مواجه است.

وی گفت: این کشور شکست خورده  قادر به تامین امنیت یا ارائه خدمات اولیه نیست و پناهجویان بیشتر به یاس و جنایت بیشتر در این کشور دامن می زند.
نماینده ویژه آمریکا در امور هائیتی افزود: تحولات منفی نه تنها برای هائیتی بلکه برای آمریکا و کشورهای همسایه آن پیامدهای فاجعه باری خواهد داشت.
سازمان ملل متحد روز گذشته تاکید کرد اقدام آمریکا در اخراج گسترده پناهجویان هائیتی که در روزهای گذشته با عبور از مرز مکزیک به تگزاس وارد شده و در زیر پلی در منطقه «دل ریو» اردو زده اند، هنجارهای بین‌المللی را نقض می‌کند.
«فیلیپو گراندی» کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد: از تصاویر شرایط اسفناک در منطقه ریو جایی که بیش از ۱۴ هزار نفر از پناهجویان هائیتی پس از سفری دشوار از کشورهای گوناگون (قاره) آمریکا تجمع کرده اند، متاسفم
پس از ورود بیش از ۱۰ هزار مهاجر غیرقانونی به این شهر مرزی، نه تنها شهردار دل ریو وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد بلکه ۴۰۰ مامور نیز از سوی اداره حفاظت مرزی آمریکا به این منطقه اعزام شده اند.
مهاجران، این شهر ۳۵ هزار نفری را به سرپناهی موقت تبدیل کرده اند و بسیاری، از رودخانه برای استحمام و شستن لباس های خود استفاده می کنند.
نشریه لا وانگواردیا اسپانیا نیز در گزارشی با انتقاد از فیلم‌ها و عکس‌های منتشر شده در روزهای اخیر از مرزبانان سوار بر اسب آمریکایی در حال تعقیب و آزار و اذیت مهاجران هائیتی نوشت: انتشار این تصاویر به رسوایی بزرگ اجتماعی و سیاسی در واشنگتن تبدیل شده است.  
این تصاویر دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا را وادار کرده تا در مورد اقدامات ماموران گشت‌های مرزی وابسته به اداره امنیت فدرال ملی تحقیقاتی را آغاز کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز