بحران بزرگ برای انگلیس

۱۴۰۰/۰۷/۰۵ - ۱۹:۲۵:۳۱
کد خبر: ۱۲۳۹۲۲۸
بحران بزرگ برای انگلیس
تداوم بحران سوخت در انگلیس، علاوه بر تشکیل صف‌های طولانی مقابل پمپ‌بنزین‌ها و ایجاد ترافیک سنگین در سراسر کشور، باعث اختلال در بخش خدمات عمومی شده است.

به گزارش برنا، ده‌ها هزار انگلیسی شاغل از جمله نیروهای فعال در بخش خدمات عمومی در نخستین روز هفته کاری (دوشنبه) به دلیل کمبود سوخت ناگزیر خانه نشین و مشغول دور کاری شدند. طبق گزارش‌ها ۹۰ درصد ذخایر سوخت پمپ‌بنزین‌ها خشک شده و مابقی هم به زودی تمام می‌شود.

پزشکان، پرستاران و کادر درمان که این روزها حضور آن‌ها در مراکز درمانی حیاتی است قادر به پر کردن باک بنزین خودروهای خود نبوده و ناچار به دورکاری شده اند. مدارس و مراکز تربیتی هم به فکر آموزش از راه‌ دور افتاده‌اند چون با بحران بوجود آمده، کارکنان و آموزگاران قادر به حضور در محل کار خود نیستند.

انجمن پزشکی انگلیس امروز (دوشنبه) از دولت خواست تا ترتیبی اتخاذ کند که کارکنان بخش درمان در اولویت دریافت سوخت قرار گیرند. این نهاد انگلیسی هشدار داد که بحران سوخت بخش درمان را با خطر جدی مواجه خواهد شد.

در همین حال برخی شهروندان انگلیسی که از تداوم وضعیت موجود وحشت کرده‌ دست به احتکار و ذخیره سوخت زده‌اند. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که تعدادی از رانندگان ، پس از تکمیل ظرفیت باک خودورهای خود، چند گالن‌های چند لیتری بنزین را هم پر می‌کنند. این درحالیست که با بسته شدن شمار بیشتری از پمپ‌ بنزین‌های سطح کشور، صف‌های تشکیل شده مقابل جایگاه‌های فعال بعضا چند کیلومتر طول دارد و رانندگان مجبورند که ساعت ها انتظار بکشند.

 

پیشتر بحث به‌کارگیری ارتش برای جابه‌جایی سوخت در کشور مطرح شده بود اما دولت این ایده را رد کرده و با بیان اینکه مشکل کمبود سوخت در کشور وجود ندارد، مردم را به آرامش دعوت کرده است.

دولت دیشب تصمیم گرفت تا قانون سال ۱۹۹۸ را در خصوص رقابت بین شرکت های خصوصی فعال در حوزه انرژی را لغو کند تا به این ترتیب پمپ بنزین‌هایی که ذخایر سوختشان تمام شده، بسرعت شناسایی و مراحل سوخت‌رسانی انجام شود.

«کواسی کوارتنگ» وزیر بازرگانی انگلیس پس از دیدار اضطرا ری با مدیران شرکت های فعال در حوزه انرژی اظهار داشت که با لغو قانون سال ۱۹۹۸ مناطقی که در سراسر کشور دچار کمبود سوخت هستند با اشتراک داده‌های مهم شناسایی و هدف‌گذاری می‌شوند. او با تکرار این ادعا که کشور با کمبود سوخت مواجه نیست افزود که دولت برای کاهش اختلال در روند سوخت‌رسانی پروتکل پایین‌دستی نفت را به اجرا گذاشته است.

دولت همچنین با اعطای ۵ هزار مجوز موقت کار برای رانندگان اروپایی تا پایان امسال موافقت کرده و از رانندگان بازنشسته هم خواسته تا به طور موقت به کار بازگردند. این درحالیست که گزارش شده، انگلیس با چالش کمبود حدود ۹۰ هزار راننده برای جبران تبعات برگزیت و همه‌گیری کرونا روبروست.

شرکت‌های خصوصی نفتی پیش‌بینی می‌کنند که این مشکل ظرف سه روز آینده برطرف و اوضاع تا پایان هفته عادی شود. کارشناسان هشدار داده‌اند که اگر بحران کنونی ظرف ۱۰ روز اینده حل نشود روند توزیع مواد غذایی در کشور با مشکل جدی مواجه شده و مایحتاج کریسمس به موقع نمی‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز