یاران ترامپ در انگلیس قدرت گرفتند

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۷:۴۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۹۳۰۰
یاران ترامپ در انگلیس قدرت گرفتند
گروه راست افراطی «اول بریتانیا» که توییت های ضد اسلامی آن پیشتر از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بازنشر و خبرساز شده بود، در انگلیس به عنوان حزب سیاسی شناسایی شد.

به گزارش برنا، سخنگوی کمیسیون انتخابات انگلیس دوشنبه شب ادعا کرد که تقاضای ثبت این گروه به عنوان حزب سیاسی مورد بررسی قرار گرفته و شرایط لازم را احراز کرده است. «اول بریتانیا» سال ۲۰۱۷ از فهرست احزاب سیاسی در انگلیس خارج شده بود.

«پاول گولدینگ» رئیس «اول بریتانیا» با استقبال از تصمیم کمیسیون انتخابات انگلیس گفت که بلافاصله کار عضوگیری برای این حزب را آغاز کرده است. کمیسیون انتخابات انگلیس برای شناسایی احزاب کاری به دیدگاه سیاسی آن‌ها ندارد و صرفا تاکید دارد که نام یا نشان آن‌ها نباید رای‌دهندگان را گمراه کند.

«اول بریتانیا» در سال ۲۰۱۱ توسط اعضای حزب دست راستی «ملی بریتانیا» تشکیل شد و علاوه بر تبلیغات منفی علیه مسلمانان در فضای مجازی، تجمعات اعتراضی علیه مسلمانان در مقابل مساجد و به راه انداختن تظاهرات در اعلام مخالفت با مسلمانان و مهاجران را در کارنامه خود دارد.

پاول گولدینگ رهبر گروه اول بریتانیا پنج سال پیش در انتخابات شهرداری لندن شرکت کرد اما رأی کافی برای تصدی این سمت را به دست نیاورد. به دنبال پیروزی صادق خان در این انتخابات، این گروه افراطی تهدید کرد که علیه مقامات مسلمان اقدام نظامی در پیش خواهد گرفت.

نام اول بریتانیا زمانی دوباره سرزبان‌ها افتاد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا توئیت‌های ضد اسلامی نائب رئیس این گروه بازنشر کرد. 'جیدا فرانسن' نائب رئیس اول بریتانیا چهار سال پیش ویدئوهایی از ضرب و شتم چند جوان و شکستن یک مجسمه مسیحی را در توییتر خود منتشر و تلاش کرد این اقدامات را به مسلمانان نسبت دهد.

سخنگوی نخست‌وزیر وقت انگلیس اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا را «اشتباه» خواند و گفت: مردم بریتانیا عقاید متعصبانه راست افراطی را که خلاف ارزش‌های کشور است، رد می‌کنند.

«امبر راد» وزیر کشور پیشین انگلیس نیز در نشست اضطراری مجلس عوام در محکومیت بازنشر ویدیوهای ضد اسلامی توسط رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت: «اول بریتانیا» یک گروه افراطی است که از طریق ارائه گفتمان تنفر و دروغ‌گویی تلاش می‌کند تا در جامعه نفاق بیاندازد.

در سال ۲۰۱۸ فیس‌بوک حساب این گروه را به دلیل انتشار عقاید نژادپرستانه و نقض قوانین این شبکه مسدود کرد. یک سال بعد هم کمیسیون انتخابات انگلیس آن‌ها را به پرداخت ۴۴ هزار پوند از جمله به دلیل عدم ارائه به‌موقع گزارش حسابرسی جریمه کرد.

نظر شما