پایان سومین دور از مذاکرات ونزوئلا با نتایج مثبت

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۰:۴۷:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۹۴۱۸
پایان سومین دور از مذاکرات ونزوئلا با نتایج مثبت
طبق بیانیه قرائت شده توسط نماینده کشور میانجی نروژ، مخالفان و دولت ونزوئلا در سومین نشست از گفت‌وگوهای مکزیک، درباره چالش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به مواضع نزدیک دست یافتند که نتایجی مثبت در آینده این کشور خواهد داشت.

به گزارش برنا از تله سور، این دور از مذاکرات که از یکشنبه در مکزیک برگزار می‌شد، روز دوشنبه با نتایج مثبت به منظور حل بحران سیاسی اقتصادی این کشور نفت‌خیز پایان یافت.

از سوی دیگر، به نوشته نشریه اسپانیایی وزپپولی، روند مثبت مذاکرات ونزوئلا و تغییر دولت آمریکا با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده، باعث شد پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا درقبال ونزوئلا رویکرد خود را تغییر دهد.

سانچز با چرخش موضع نسبت به ونزوئلا، از نمایندگان دولت نیکلاس مادورو دعوت کرد تا در جشن ملی اسپانیا در ۱۲ اکتبر شرکت کنند.

به نوشته این رسانه اسپانیایی، این اقدام چرخشی قابل توجه در سیاست سانچز نسبت به کاراکاس، در پی از سرگیری مذاکرات بین مخالفان و دولت ونزوئلا ارزیابی می‌شود. تغییر رویکردی که به طور کامل درجهت تقویت مادورو و پایانی بر حمایت از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا به عنوان رئیس جمهوری خودخوانده این کشور است.

این در حالی است که اسپانیا پیشتر به همراه ۵۰ کشور دیگر اروپایی به تبعیت از سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن از خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهوری خودخوانده این کشور حمایت کرده بود.

نخست وزیر اسپانیا در فوریه ۲۰۱۹ به طور رسمی گوایدو را به عنوان «رئیس جمهوری مسئول ونزوئلا» به رسمیت شناخت. او یکی از معدود رهبران جهانی بود که به طور آشکار چنین رویکردی را اتخاذ کرد.

اگرچه دولت اسپانیا از سران مخالف دولت ونزوئلا هم دعوت خواهد کرد اما آنها فقط می‌توانند با عنوان شخصی و نه به عنوان نمایندگان ونزوئلا در این مراسم حضور یابند.  

دولت نیکلاس مادورو و گروه مخالفان این کشور در ماه اوت (مرداد)  دور جدید مذاکرات را در شهر مکزیک با هدف حل و فصل اختلافات سیاسی از سر گرفتند.

دیروز دوشنبه با پایان سومین دور از این گفت‌وگوها، با کاهش اختلافات میان نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا، دو طرف به مواضع نزدیک دست یافتند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز