تاکید سفیر ایران و مقام فرهنگی صرب بر ارتقای همکاری های فرهنگی

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۲۰:۳۰:۵۶
کد خبر: ۱۲۳۹۷۷۷
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و رئیس موزه کتابخانه ای "آدلیگات" صربستان با اشاره به روابط خوب دوکشور در عرصه های مختلف، برای ارتقای همکاری های فرهنگی از جمله کتابخانه ای ابراز علاقه کردند.

به گزارش برنا، «رشید حسن پور» روز سه شنبه در ملاقات با «ویکتور لازیچ» ضمن ابراز رضایت از فعالیت های فرهنگی موسسه فرهنگی «آدلیگات» صربستان در ارتباط با ایران، آمادگی مجموعه سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در بلگراد را برای پشتیبانی از این اقدامات فرهنگی اعلام کرد.

سفیر کشورمان در ادامه افزود: توسعه همکاری های فرهنگی دو جانبه، معرفی فرهنگ و تمدن غنی ایران امروز به جامعه فرهنگ دوست صربستان و نیز حمایت از فعالیت های مرتبط با حوزه ایران شناسی در صربستان را وظیفه بدیهی خود می دانیم و از هیچ فرصتی در این زمینه چشم پوشی نخواهیم کرد.

حسن پور با ذکر اهمیت دیپلماسی فرهنگی در ارتقای روابط و نزدیک کردن کشورها به همکاری های فرهنگی بین ایران و صربستان اشاره کرد و گفت که برنامه همکاری های فرهنگی بین دو کشور در سال ۱۳۹۵ به امضا رسید و همزمان با آن یادداشت تفاهم همکاری بین کتابخانه های ملی دو کشور نیز امضا شده است.

رئیس موزه آدلیگات فرهنگی صربستان نیز در این نشست با مطرح کردن طرح سر فصل برنامه های پیشنهادی برای همکاری متقابل، درخواست های خود را از جمله در توسعه همکاری های کتابخانه ای با کتابخانه ملی و سازمان اسناد جمهوری اسلامی ایران، ارتباط با سازمان پست کشورمان و تبادل مجموعه تمبر های یادبود دو کشور و انتشار تمبر مشترک عنوان کرد.

وی همچنین ارتباط با موزه اسکناس ومسکوکات جمهوری اسلامی ایران و تبادل مجموعه نمایشگاهی اسکناس، ایجاد ارتباط بین انجمن های ادبی دوکشور و همچنین تجهیز موسسه تحت مدیریت خویش و تامین کتاب و اقلام نمایشگاهی با موضوعات ایران شناسی را از دیگر موراد همکاری این نهاد صربستانی با کشورمان برشمرد.

«محمدتقی بختیاری» سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان که در این نشست حضور داشت نیز طی سخنانی با اشاره به سابقه همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان با موسسه آدلیگات و ارائه برنامه های در دست اجرا، آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد را به منظور اجرای برنامه های مشترک در موضوعات فرهنگی اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز