سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

اعضای هیات رئیسه کمیسیون مشترک طرح صیانت مشخص می‌شوند/ هرتصمیمی که در صدا و سیما مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد مورد حمایت است/ حفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی از نان شب برای صدا و سیما واجب‌تر است

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۰۵:۰۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۹۹۸۹
اعضای هیات رئیسه کمیسیون مشترک طرح صیانت مشخص می‌شوند/ هرتصمیمی که در صدا و سیما مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد مورد حمایت است/ حفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی از نان شب برای صدا و سیما واجب‌تر است
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اعضای هیات رئیسه کمیسیون بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی چه زمانی تعیین می شوند؟ گفت: احتمالا هفته آینده اعضای هیات رئیسه کمیسیون مشترک مشخص می‌شوند و دستور کار و برنامه‌های آن هم مشخص خواهد شد.

«مجید نصیرایی»، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در پاسخ به این سوال که اعضای هیات رئیسه کمیسیون بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی چه زمانی تعیین می‌شوند، گفت: پس از اصل 85 شدن این طرح، هر یک از اعضای کمیسیون‌ها، نماینده‌ای را برای حضور در جلسات این کمیسیون تعیین و به هیئت رئیسه معرفی کردند. احتمالا هفته آینده اعضای هیات رئیسه کمیسیون مشترک مشخص می‌شوند و  دستور کار و برنامه‌های آن هم مشخص خواهد شد. 

او در ادامه در پاسخ به این سوال که اخیرا صدا و سیما ممنوعیت‌هایی را برای آگهی‌های بازرگانی خود لحاظ کرده است، آیا کمیسیون فرهنگی بنا ندارد بر رویکرد صدا و سیما و محدودیت‌های ایجاد شده در آن نظارت و یا ورودی داشته باشد، گفت: اطلاعی از این موارد ندارم و صحبتی هم ندارم. با روی کار آمدن آقای جبلی، رئیس جدید صدا و سیما فضایی ایجاد می‌شود که به این موضوعات بیشتر پرداخته شود. صدا و سیما متعلق به همه سلیقه‌هاست و باید جوابگوی همه ذائقه‌ها در کشور باشد و این دانشگاه و این محیط باید جوابگوی افکار عمومی باشد و زمینه، رشد و ارتقاء فرهنگ عمومی کشور را فراهم کند. 

او در ادامه اظهار کرد: طبیعتا توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی و آن چیزی که امروز بر پایه آن تمدن، تفکر، فرهنگ و اصالت ایران شکل گرفته و ایران را در منطقه و دنیا به عنوان یک قدرت موثر و یک کشور آزاد و مستقل تعریف کرده، باید همیشه مدنظر باشد. با وجود موانع و مشکلاتی که دشمنان بر سر راه ملت گذاشتند و البته بعضی از ضعف‌های داخلی توانستیم، آنقدر پیشرفت کنیم که در دنیا در عرصه‌های مختلف جلو برویم و قله‌های عزت، آزادی و سرافرازی را یکی پس از دیگری فتح کنیم. صدا و سیما باید به این موضوع  توجه جدی داشته باشد. امنیت این باورها و این فرهنگ ایرانی و اسلامی از نان شب برای صدا و سیما واجب‌تر است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در خصوص ایجاد ممنوعیت‌های صداو سیما ادامه داد: وقتی می‌گوییم باید فرهنگ ایرانی و اسلامی تقویت شود و اصالت‌های ما به آن توجه شود  یعنی نباید هر گفتاری، عملی و حرکتی که باعث تضعیف این اصالت‌ها و فرهنگ جامعه شود را شاهد باشیم، البته عرض کردم در این خصوص من نظر صریح نمی‌دهم ولی اگر هر تصمیمی مطابق با این اصالت‌ها باشد مورد تائید و مورد حمایت است و پشتیبانی می‌شود و ان‌شاءالله موفق هم می‌شود.

انتهای پیام/ 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز