نشست معاون وزیر امورخارجه با جمعی از ایرانیان مقیم عمان

۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۱۹:۴۴:۱۵
کد خبر: ۱۲۴۰۳۰۸
نشست معاون وزیر امورخارجه با جمعی از ایرانیان مقیم عمان
جمعی از ایرانیان مقیم عمان روز چهارشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط با معاون وزیرخارجه در امور کنسولی، مجلس و ایرانیان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش برنا، در این نشست که با حضور علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اعضای سفارت و نهادهای جمهوری اسلامی ایران مستقر در عمان برگزار شد، ایرانیان مقیم به طرح نقطه نظرات خود پیرامون تسهیل اقامت و فعالیت ایرانیان در عمان پرداختند.

سید کاظم سجادی معاون وزیرخارجه در امور کنسولی، مجلس و ایرانیان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست وجود بسیاری از مشکلات در میان ایرانیان خارج از کشور را ناشی از فاصله گیری از فرهنگ و هویت و تاریخ ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که با همت ایرانیان مقیم و حمایت و هدایت سفارت جمهوری اسلامی ایران شاهد تاسیس تشکل ایرانیان در عمان باشیم.

سجادی همچنین حفظ هویت ایرانی و پاسداشت زبان و ادب فارسی توسط ایرانیان خارج از کشور را از جمله عواملی دانست که موجب افزایش حضور و اعتبار ایرانیان می شود. ایشان در پایان بر تلاش و اهتمام بخش کنسولی وزارت خارجه بر پیگیری همه مسایل مطرح شده در این نشست تاکید کرد.

سفیر کشورمان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت ایرانیان ارائه و اشاره به اینکه طی یکسال اخیر ورود اتباع ایرانی به عمان مشمول لغو رواید شده است، تاکید کرد: با تعامل و همکاری مثبت و ‌موثر با مقامات عمان، تمهیدات بیشتری برای حضور و فعالیت ایرانیان در عمان فراهم شود

 

نظر شما