روسیه جای خالی فرانسه در مالی را پر کرد

۱۴۰۰/۰۷/۰۹ - ۱۹:۰۲:۳۴
کد خبر: ۱۲۴۰۹۱۲
روسیه جای خالی فرانسه در مالی را پر کرد
سادیو کامارا وزیر دفاع دولت موقت مالی اعلام کرد که چهار فروند بالگرد ساخت روسیه به همراه اسلحه و مهمات با یک هواپیمای باری، همزمان با تنش در روابط باماکو با پاریس، تحویل این جمهوری آفریقایی شده است.

به گزارش برنا از خبرگزاری رویترز؛ کامارا افزود: مالی این بالگردها را در قرارداد دسامبر ۲۰۲۰ برای تقویت نیروهای مسلح در نبرد به همراه نیروهای فرانسوی، اروپایی و سازمان ملل متحد با شورشیان وابسته به داعش و القاعده، سفارش داده است.

این تسلیحات هم زمان با تیرگی روابط باماکو با پاریس، متحد اصلی نظامی‌اش، بر سر تلاش احتمالی مالی برای به کارگیری وابستگان روس در پی تجدیدنظر پاریس در ماموریت نیروهای پنج هزار نفری ضدتروریستی اش در منطقه، تحویل مالی شده است.

رویترز به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک و امنیتی افزود: همراه با نزدیک شدن شورای نظامی حاکم بر مالی، به استخدام نیروهای گروه واگنر روسیه، پاریس تحرکات دیپلماتیک برای لغو آن به راه انداخته و چنین تصمیم هایی را با حضور نیروهای فرانسه در این کشور، ناسازگاردانسته است.

نخست وزیر مالی در سخنرانی روز شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پاریس را به تنها گذاشتن باماکو متهم کرد و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به این سخنان، مشروعیت مقام‌های مالی ناظر بر انتخابات را در پی ۲ کودتا در یک سال، زیر سوال برد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز