ونزوئلا ۶ صفر را از واحد پولی خود حذف کرد

۱۴۰۰/۰۷/۰۹ - ۲۰:۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۲۴۰۹۲۲
ونزوئلا ۶ صفر را از واحد پولی خود حذف کرد
ونزوئلا روز جمعه با معرفی ارز ملی دیجیتالی به نام "دیجیتال بولیوار" ۶ صفر را از واحد پولی خود حذف کرد تا اقدام جدیدی برای کنترل تورم شدید در این کشور انجام دهد.

به گزارش برنا، از خبرگزاری "پرنسا لاتینا"، این دومین اصلاح پولی ونزوئلا در سه سال گذشته است و در شرایطی انجام می‌شود که اقتصاد این کشور به دلیل تحریم‌های ناعادلانه و یک طرفه آمریکا با یکی از شدیدترین تورم‌ها در جهان مواجه شده است.  
اکنون بالاترین اسکناس این کشور ۱۰۰ بولیوار است که قبل از اصلاحات اخیر با رقم یک میلیون (بولیوار)،  بالاترین اسکناس بود.  
هم اکنون هر ۱۰۰ بولیوار ونزوئلا معادل کمتر از ۲۵ دلار آمریکا است.  
بانک مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ارزش بولیوار کمتر یا بیشتر نخواهد شد. هدف از این کار تنها برای تسهیل استفاده از آن در مقایسه پولی است.  
پول جدید که به میزان یک میلیون کاهش یافته است با هدف ساده‌سازی معاملات انجام می‌شود. علاوه بر این، معرفی "دیجیتال بولیوار" یا ارز دیجیتال بانک مرکزی ونزوئلا شامل یک سیستم مبادله مبتنی بر پیامک برای تسهیل پرداخت و تراکنش است.  
این اقدام همچنین به حسابداری بانکی کمک می‌کند. بر اساس گزارش‌های مختلف، استفاده از ماشین حساب‌ در ونزوئلا برای محاسبه ارقام بسیار بالا در معاملات بسیار مشکل بود.  
بیش از ۶۰ درصد معاملات در ونزوئلا با دلار آمریکا انجام می‌شود.  
ریکاردو مندز معاون وزیر برنامه‌ریزی ونزوئلا در خصوص ارز جدید دیجیتالی این کشور گفت: بکارگیری دیجیتال بولیوار استراتژی دولت ونزوئلا برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا و متحدان آن علیه ونزوئلا است.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز