سفر کاروان‌های اربعینی ترکیه و آذربایجان به عراق زیر چتر حمایتی و امنیتی نُجَباء برگزار شد

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۳:۰۲:۰۷
کد خبر: ۱۲۴۱۲۶۸
سفر کاروان‌های اربعینی ترکیه و آذربایجان به عراق زیر چتر حمایتی و امنیتی نُجَباء برگزار شد
مقاومت اسلامی نُجَباء از سال 2016 سازماندهی هزاران نفر از زائران کاروان‌های ترکیه و آذربایجان در ایام اربعین حسینی به عراق از لحظه ورود تا خروج از خاک این کشور را با ایجاد پوشش کامل امنیتی عهده‌دار شده است.

به گزارش برنا، به گزارش مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، مقاومت اسلامی نُجَباء در ایام اربعین حسینی 1443 [سال جاری] برای ششمین سال متمادی، مدیریت و تامین امنیت کاروان‌هایی از زائران کشورهای ترکیه و آذربایجان را برعهده گرفت و در این راستا، علاوه بر تسهیل زیارت عتبات مقدسه عراق، روحانیون مبلغ خود را مامور برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با موضوعاتی چون تببین واقعه عاشورا، نقش آفرینی‌های اهل‌بیت در حوزه‌های متعدد در عصر خود و نیز تحلیل شرایط روز جهان اسلام کرد.

این کاروان متشکل از هزار زائر تُرک‌زبان از روز دوشنبه 13 صفر وارد خاک عراق شد و از همان ابتدا توسط دفتر کرکوک نُجَباء تحت الحفظ با تامین شرایط امنیتی و ارایه خدمات رفاهی راهی نجف و از آنجا عازم مسیر راهپیمایی میلیونی عاشقان اباعبدالله(ع) تا کربلای معلی شد.

زائران ترکیه و آذربایجان پس از آن نیز برای زیارت حرم‌های اهل‌بیت(ع) به کاظمین و سامراء عزیمت کرده و در نهایت روز پنجشنبه 23 صفر به کشورهای خود بازگردانده شدند.

 این پروژه در سال جاری با تاکید «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء مورد اهتمام ویژه قرار گرفت و دفاتر منطقه‌ای بغداد و نیز دفاتر استانی نجف و کربلای این جنبش ضمن همکاری در این خدمت‌رسانی، به پشتیبانی از کاروان زائران این دو کشور پرداختند.

زائران نیز به پاس قدردانی از نُجَباء، پرچم‌های آن را در کنار پرچم کشورهای خود در تمام طول مسیر به اهتزاز درآوردند.

 زائران ترکیه‌ای و آذربایجانی در لحظات ورود به حرم مطهر سیدالشهدا(ع) با اهتزاز پرچم‌های نُجَباء و سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و "لبیک یا خامنه‌ای" مورد توجه رسانه‌های مختلف تُرک زبان قرار گرفتند.

در بخش‌هایی از مسیر حضور این زائران در کربلای معلی نیز چند شبکه‌های ماهواره‌ای از ترکیه و آذربایجان به پوشش زنده عزاداری کاروان پرداختند.

در همین رابطه، مدیر دفتر جنبش نُجَباء در کرکوک ــ که در طول مدت حضور زائران ترکیه و آذربایجان در خاک عراق، این کاروان را همراهی می‌کرد، اظهار داشت: ساماندهی و هدایت زائران خارجی امام حسین(ع) در راستای وظایف جهادی این جنبش است که ما به آن عمل کرده‌ایم.

رابطه ملت عراق با ملت‌های ترکیه و آذربایجان در سطح قابل قبولی قرار دارد و این در میان محبان اهل‌بیت(ع) تا مرزهای برادری ارتقا می‌یابد.

نکته جالب برای ما این بود که زائران به قدردانی از خدمات بدون چشم‌داشت این جنبش، در مقابل دوربین رسانه‌های تُرک‌ زبان، مشتاقانه پرچم‌های نُجَباء را برمی‌افراشتند.

 وی در پایان با اشاره به مخاطرات امنیتی احتمالی پیش‌روی حضور کاروان هزار نفری زائران در خاک عراق تصریح کرد: با زحمات مخلصانه همکاران ما در جنبش، هیچ‌گونه تهدید مستقیم و غیرمستقیم امنیتی در طول سفر 10 روزه متوجه زائران ترکیه‌ای و آذربایجانی ما نشد.

نظر شما