خبر مهم «شکری» از دیدار با فیصل مقداد

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۴:۳۱:۴۱
کد خبر: ۱۲۴۱۳۶۳
خبر مهم «شکری» از دیدار با فیصل مقداد
«سامح شکری» وزیر خارجه مصر جزییاتی از دیدار اخیر خود با «فیصل مقداد»، همتای سوری خود را بیان کرد و گفت که محور گفت وگوهای دو جانبه خروج سوریه از بحران بود.

به گزارش برنا، شکری در مصاحبه تلفنی با کانال تلویزیونی «ام بی سی مصر» افزود که ملاقات وی با مقداد در زمینه تحولات سوریه، از جمله کاهش خشونت در این کشور صورت گرفته است.

وی در مورد جزئیات دیدار خود با مقداد در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت:  بررسی چگونگی مشارکت مصر در خروج  سوریه از بحران موجود و بازگرداندن حاکمیت و استقلال آن و نیز بازگشت این کشور به اصل عربی  خود از محورهای دیدار دو طرف بود.

شکری با اشاره به اینکه همواره یک ارتباط اصلی بین مصر و سوریه در حفظ امنیت ملی عرب وجود داشته است، افزود: این دیدار علاقه مصر به مردم کشور برادر، سوریه و روابط تاریخی بین آنها را تأیید می کند.

وزیر امور خارجه مصر ادامه داد: مطمئناً آنچه مردم سوریه در ده سال گذشته متحمل شده اند، دردناک بوده است و خروج از این بحران برای دستیابی به خواسته های مردم سوریه و نجات آنها از آسیب هایی که طی سال های گذشته متحمل شده اند، بسیار با اهمیت است.

شکری تأکید کرد: مصر همیشه به دنبال کمک به برادران خود ، حمایت از اراده مردم  و معامله بر اساس منافع و ملاحظات آنها بدون هیچ گونه توطئه ای است.

شکری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با فیصل مقداد در شهر نیویورک ملاقات کرد، این اولین ملاقات در نوع خود بین وزرای خارجه سوریه و مصر از زمان آغاز بحران سوریه در  سال ۲۰۱۱ است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز