دولت بوریس جانسون متهم شد

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۹:۳۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۴۱۴۷۰
دولت بوریس جانسون متهم شد
دولت محافظه‌کار بوریس جانسون در آستانه میزبانی اجلاس بین المللی آب و هوایی گلاسکو به دلیل حمایت از طرح استخراج نفت از یک میدان بزرگ نفتی در جنوب شرق انگلیس به دورویی متهم شد.

به گزارش برنا، نشریه تایمز چاپ لندن روز شنبه گزارش داد که رسیدگی به این پرونده در دادگاه استیناف قطعا بر تلاش نخست وزیر انگلیس در نشست ماه آینده گلاسکو برای متقاعد کردن رهبران جهان که اهدف جدی‌تری را در زمینه کاهش گازهای کربنی دنبال کنند اثر منفی خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش دولت قصد دارد تا پس از اجلاس آب و هوایی، از تصمیم شورای شهر منطقه ساری برای صدور مجوز حفاری شش چاه نفت در این منطقه دفاع کند. شورای شهر ساری در سال ۲۰۱۹ از طرح شرکت مهندسی توسعه هورس‌هیل که زیر شاخه‌های شرکت نفت و گاز انگلیس بشمار می‌رود برای استخراج سه میلیون تن نفت طی ۲۰ سال آینده از میدانی در منطقه هورلی در نزدیکی فرودگاه گاتویک حمایت کرد.

این میدان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد بشکه نفت ذخیره دارد. بخش اعظم این ذخیره نفتی، در فاصله 762 تا 914 متری عمق زمین قرار دارد و در مقایسه با شرایط مشابه زمین در آمریکا و غرب سیبری، انتظار می رود که 3 تا 15 درصد از نفت این حوزه، قابل بهره برداری باشد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که به منظور استخراج این نفت خام ، باید از روش فراکینگ استفاده شود. در این روش، حجم زیادی آب، شن و مواد شیمیایی به درون خاک و زیرزمین تزریق می‌شود تا نفت و گاز از میان آن ها آزاد شود. با این حال فعالان محیط زیست و برخی از احزاب سیاسی در بکارگیری روش فراکینگ برای استخراج نفت هشدار داده اند.

فعالان زیست محیطی می‌گویند که حفر یک زمین روستایی برای مکیدن آخرین قطرات نفت معنایی ندارد. به گفته آن‌ها برای استخراج سوخت فسیلی باید زمان را به قرن 19 برگردانیم و آنچه را در خصوص تغییرات آب و هوایی آموخته ایم فراموش کنیم.

دادگاه عالی انگلیس از تصمیم شورای شهر منطقه ساری برای استخراج نفت در این منطقه حمایت کرد؛ اما معترضان پرونده را به دادگاه استیناف ارجاع داده اند. اد دیوی رهبر حزب لیبرال دمکرات هشدار داده که اگر دولت از حمایت این طرح دست نکشد، «منطقه ساری به زودی به مرکز نزاع بر سر حفاری نفت تبدیل می‌شود». کمیسیون تغییرات اقلیمی انگلیس هم به دولت هشدار داده که توسعه میادین جدید نفتی در این کشور را بشدت محدود کند.

این درحالیست که کمتر از یک ماه دیگر، انگلیس میزبان بیست و ششمین اجلاس بین‌المللی آب و هوایی در گلاسکو است. این نشست با حضور سران و نمایندگان ارشد کشورهای جهان برگزار خواهد شد تا درباره ادامه حیات موافقتنامه زیست محیطی ۲۰۱۵ پاریس که در قالب آن کشورها متعهد به کاهش افزایش دمای جهانی هوا به کمتر از ۲ درجه سانتیگراد شدند، بحث و تبادل نظر کنند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد چندی پیش هشدار داد، اجلاس آب و هوایی گلاسکو با خطر بالای شکست مواجه است، مگر این که رهبران جهان اقدامات قوی‌تری را برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای بکار بندند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز