ایران به کمک سوریه می‎‌رود

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۹:۴۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۱۴۷۱
ایران به کمک سوریه می‎‌رود
جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی و مرمت مناطق باستانی و تاریخی سوریه و همچنین ساخت و تجهیز هتل‌ها و اقامتگاههای گردشگری این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «علی اصغر شالبافیان» معاون وزیر گردشگری ایران امروز (شنبه) با حضور در غرفه سوریه در نمایشگاه «اکسپو دبی ۲۰۲۰» با «محمد سامر الخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه دیدار و درباره اهمیت ادامه همکاری و هماهنگی در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور گفت و گو کرد.  

در این دیدار «شالبافیان» بر آمادگی ایران برای مشارکت فعال در بازسازی و مرمت مناطق باستانی و گردشگری سوریه که بوسیله تروریست ها خراب شده است و همچنین سرمایه گذاری در گردشگری از طریق ساخت هتل و تجهیز امکانات اقامتی جدید در این کشور تاکید کرد. 

دو طرف توافق کردند که برای تعمیق همکاری‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری بین دو کشور سفرهای دوجانبه را ترتیب دهند. 

در این دیدار «محمد سید حسینی» سفیر ایران در امارات و «غسان عباس» سفیر سوریه در امارات و تعدادی دیگر از مسئولان دو کشور حضور داشتند.

سوریه در اواخر اسفند ماه ۱۳۸۹ درگیر بحران مورد حمایت از سوی برخی کشورهای غربی - عربی همسایه و رژیم صهیونیستی شد. 

حضور بیش از ۳۶۰ هزار تروریست از ۱۲۰ کشور جهان در شهرهای مختلف سوریه موجب شد طی حدود ۹ سال جنگ در این کشور، بسیاری از زیرساخت شهرهای مهم تخریب شود و شمار زیادی از آثار باستانی و ابنیه تاریخی این کشور از بین برود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز