محدودیت الجزایر برای فرانسه

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۷:۵۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۱۵۵۸
محدودیت الجزایر برای فرانسه
عبدالمجید تبون رییس جمهوری الجزایر دستور داد حریم هوایی این کشور به روی تمامی هواپیماهای نظامی فرانسه که در چارچوب عملیات برخان عازم منطقه ساحل آفریقا هستند، بسته شود.

به گزارش برنا، منابع آگاه به شبکه خبری روسیا الیوم گفتند، پرواز هواپیماهای نظامی فرانسه به مقصد منطقه ساحل از طریق حریم هوایی الجزایر از زمان حکومت عبدالعزیر بوتفلیقه رییس جمهوری سابق، به عنوان یک امتیاز محسوب می شد.

این منابع افزودند که تصمیم مزبور تاثیر شدیدی بر عملیات نظامی فرانسه خواهد داشت و خطای راهبردی رییس جمهوری سابق را اصلاح می کند و همچنین باعث کُندی همکاری نظامی فرانسه و الجزایر در چند هفته آینده خواهد شد.

این تصیمیم در پی اظهارات جنجال برانگیز منتسب به امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه صورت گرفت و الجزایر آن را دخالت در امور داخلی خود توصیف کرد.

روزنامه لوموند فرانسه اظهارات مکرون را منتشر کرده که در آن گفته است عبدالمجید تبون همتای الجزایری اش درون یک نظام بسیار سخت گیر افتاده است.

وی همچنین با اشاره به گذشته تاریخی الجزایر گفت که مایل به بازنویسی تاریخ الجزایر به زبان عربی و امازیغی برای فاش شدن جعل حقایق است.  

مکرون همچنین با ابراز تردید نسبت به وجود یک ملت الجزایری پیش از استعمار فرانسه، بر لزوم پرداختن به این موضوع به منظور تحقق منافع میان ملت ها تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز