هیئتی از حماس به مصر می رود

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۰:۴۵:۲۵
کد خبر: ۱۲۴۱۶۸۹
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سفر روز یکشنبه هیئتی از این جنبش به ریاست اسماعیل هنیه به قاهره برای بررسی پرونده‌های مختلف مربوط به فلسطین خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از آناتولی، هیئتی از گروه مقاومت اسلامی فلسطین حماس به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تا ساعاتی دیگر به قاهره سفر می‌کنند.

فوزی برهوم سخنگوی حماس گفت که این سفر به درخواست دولت مصر صورت می‌گیرد.

وی بدون اشاره به جزئیات دیدار قریب الوقوع هیئت حماس و مقامات مصری گفت که در این سفر چند موضوع مهم ملی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری آناتولی پیش از این به نقل از یک عضو ارشد حماس اعلام کرده بود که هیئتی مشترک از داخل و خارج غزه به ریاست هنیه روز یکشنبه به قاهره می‌رود و با مسئولان اطلاعات مصر دیدار می‌کند.

در این باره، «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه در توئیتی نوشت: روز یکشنبه برای دیدار با مقامات ارشد اطلاعات مصر و بررسی پرونده‌های آتش بس و تبادل زندانیان، به قاهره سفر می‌کنیم.

زاهر جبارین شامگاه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که جنبش متبوعش آماده است همین فردا قرارداد مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی را به امضا برساند البته به شرطی که تمامی شروط مقاومت محقق شود نه اینکه طرف صهیونیستی بخواهد این شروط و خطوط قرمز وضع شده را زیر پا بگذارد.

نظر شما