وزیر دادگستری:

وظیفه تعزیرات حل مساله اقتصاد نیست

۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۰:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۲۲۴۴
وظیفه تعزیرات حل مساله اقتصاد نیست
وزیر دادگستری گفت: اصل موضوع بازار در اقتصاد است اما وظیفه تعزیرات حل مساله اقتصاد نیست و این موضوع در جای خود بحث می‌شود بنابراین برای انجام وظایف، نهادهای بازار از قیمت‌گذاری تا عرضه و بازرسی و رسیدگی باید با هم همراه باشند که در این طرح این موضوع بررسی و در نظر گرفته شده است.

به گزارش برنا، امین حسین رحیمی روز دوشنبه در همایش سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: باید تلاش کنیم تا حضور ما برای معیشت مردم نتیجه‌بخش باشد و گرانی بی‌رویه اتفاق نیفتد و بازار آشفته نشود.

وی ادامه داد: دوره مدیریت جدید سازمان تعزیرات که یک مدیریت تحول است؛ باید حضور سازمان تعزیرات برای مردم ملموس و نتیجه‌اش جلوگیری از گرانی و تخلفات باشد.

رحیمی اضافه کرد: سازمان تعزیرات باید نقش جدی در بازار ایفا کند و این امکان ندارد مگر با همکاری همه دستگاه‌ ها از جمله وزارت  صنعت، معدن و تجارت، جهاد، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها که برای ایجاد این تعامل‌ها از ابتدای کار در وزارت دادگستری طرحی تهیه شد و همین شنبه در کمیسیون لوایح دولت بود و مصوبه کمیسیون برای معاون اول ارسال شده تا طوری عمل کنیم که تنظیم بازار و در نهایت بهبود معیشت مردم انجام شود.

وزیر دادگستری اظهار داشت: مدیران ستادی و استانی باید با همکاری سایر متولیان امر کار را پیش ببرند و در دولت یک صدایی در این امر باشد و همه نهادها یک موضوع را پیگیری کنند تا مردم نتیجه کار را ببیند که تخلفات نباشد و آرامش بر بازار حاکم شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: اصل موضوع بازار در اقتصاد است اما وظیفه تعزیرات حل مساله اقتصاد نیست و این موضوع در جای خود بحث می‌شود بنابراین برای انجام وظایف، نهادهای بازار از قیمت‌گذاری تا عرضه و بازرسی و رسیدگی باید با هم همراه باشند که در این طرح این موضوع بررسی و در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مجازات بعضاً بازدارنده نیستند بنابراین بر اساس اختیار ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی به وزارت دادگستری این اختیارداده شده که مناسب‌سازی و کارآمدی جریمه‌ها را رصد و در جهت آن اقدام کند.

همایش سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان تعزیرات حکومتی با حضور امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و احمد اصانلو معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد.

در این همایش سند تحولی سازمان تعزیرات حکومتی رونمایی و پس از آن مدیران ستادی و استانی به بیان سوالات و نظرات خودپرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز