یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

تحرکاتی از طرف آذربایجان و ترکیه صورت گرفته است/ ارمنستان موضع درستی اتخاذ کند

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۲۳:۴۳:۰۸
کد خبر: ۱۲۴۲۲۶۶
تحرکاتی از طرف آذربایجان و ترکیه صورت گرفته است/ ارمنستان موضع درستی اتخاذ کند
یک کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه ارمنستان به تهران گفت: این سفر و تبادل نظر در این شرایط ضروری است زیرا تحرکاتی از طرف آذربایجان و ترکیه صورت گرفته که ممکن است به شکل‌های مختلف ادامه پیدا کند.

«جعفر قنادباشی»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه ارمنستان به تهران گفت: این سفر و تبادل نظر در این شرایط ضروری است زیرا تحرکاتی از طرف آذربایجان و ترکیه صورت گرفته که ممکن است به شکل‌های مختلف ادامه پیدا کند. لذا تبادل نظر و در جریان قرار گرفتن اتفاقاتی که می گذرد، برای طرفین یعنی ایران و ارمنستان ضروری است.

او افزود: منظور از بحث تحرک نادرست این است که ترکیه و جمهوری آذربایجان، درصدد اشغال یک قسمت از خاک ارمنستان هستند که جاده‌ای بین‌المللی از آن عبور می‌کند. شاید چنین تهدیدی باشد و خواسته باشند که در همین جاده مزاحمت‌هایی را برای رانندگان ما ایجاد کنند و می‌توانند این را به یک اقدام نظامی تبدیل کنند. ضرورت است که ارمنستان موضع درستی اتخاذ کند لذا مسلم است که حضور در تهران و بحث با مقامات ما با توجه به جایگاهی که ما در منطقه داریم و اطلاعات و تبادل اطلاعات، یکی از مسائل مهم است.

قنادباشی درباره اظهارات نخست وزیر ارمنستان مبنی بر اینکه این کشور در هیچ توطئه‌ای علیه ایران شرکت نمی‌کند، ادامه داد: شایعاتی مبنی بر اینکه ارمنستان مواضع دیگری را اتخاذ کرده بود مطرح شد که توسط مسئولان این کشور تکذیب شد. دیداری هم بین مقامات ارمنستان و آذربایجان شده که ارمنستان می‌گوید، محتوای دیداری که ما داشتیم جنبه جهت‌گیری علیه ایران نداشته است.

انتهای پیام/ 3

نظر شما