وزیر خارجه ارمنستان:

مسایل قره باغ را به صورت مشروح به امیرعبداللهیان توضیح دادم/ آینده خوبی در انتظار ما است/ آمادگی برای بازگشایی راه های ارتباطی را داریم

۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۴:۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۲۴۲۴۴۳
مسایل قره باغ را به صورت مشروح به امیرعبداللهیان توضیح دادم/ آینده خوبی در انتظار ما است/ آمادگی برای بازگشایی راه های ارتباطی را داریم
وزیر خارجه ارمنستان در نشست مشترک خبری با همتای ایرانی گفت: مسایل قره باغ را به صورت مشروح به ایشان توضیح دادم. تاکید کردیم در تهاجم اخیر مزدورانی از سایر کشورها هم حضور داشتند.

به گزارش برنا، آرارات میزوریان، وزیر خارجه ارمنستان، در نشست مشترک خبری با همتای ایرانی گفت: در وهله اول از آقای امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران برای دعوت و استقبال گرم ایشان تشکر می کنم. طبق مذاکرات و گفتگوهایی که صورت گرفت، آینده خوبی در انتظار ما است. 

وی افزود: در این دیدار بر دوستی و روابط دو کشور که قرن ها سابقه دارد، تاکید کردیم. هر دو طرف توافق کردیم که روابط راهبردی را تعمیق بخشیم و به طور کامل و جامع تحولات منطقه را بررسی کردیم. مسایل قره باغ را به صورت مشروح به ایشان توضیح دادم. تاکید کردیم در تهاجم اخیر مزدورانی از سایر کشورها هم حضور داشتند. 

وی گفت: من در این دیدار اشاره کردم پس از جنگ و پسا جنگ مسایل انسانی فراوانی به جای مانده است علیرغم اینکه آذربایجان مکلف شده اسرای جنگی، نظامی و شهروندانی را که در بند هستند را آزاد کند اما هنوز خبری از این آزادی ها نیست. 

وزیر خارجه ارمنستان عنوان داشت: در جلسه اشاره شد که باید مذاکرات و بررسی هایی را با آذربایجان روسیه و ایران داشته باشیم و همچنین درباره راه های ارتباطی منطقه صحبت کردیم. ما آمادگی برای بازگشایی راه های ارتباطی را داریم.

آرارات میزوریان ادامه داد: لازم است در اینجا بیان کنم که در نیویورک موفق شدیم که مسئله حضور گروه مینسک در روند گفت‌وگوها بین ارمنستان و آذربایجان را احیا کنیم.

وزیر خارجه ارمنستان با بیان اینکه در گفت‌وگوهای امروز در ارتباط با راه‌های ارتباطی و رفع محدودیت‌های از این راه‌های ارتباطی رایزنی کردیم، ادامه داد: همچنین در مورد همکاری‌های اقتصادی و گسترش این همکاری‌ها و اجرای توافقاتی که بین دو کشور صورت گرفته تأکید کردیم. رهبران دو کشور ایران و ارمنستان برای گسترش روابط با یکدیگر در زمینه‌های مختلف آمادگی دارند و دارای عزم و اراده هستند.

وی همچنین از همتای ایرانی خود دعوت کرد که در آینده نزدیک به ارمنستان سفر کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز