نماینده سازمان ملل با وزیر خارجه عربستان درباره جنگ یمن گفت وگو کرد

۱۴۰۰/۰۷/۱۳ - ۱۴:۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۲۷۵۶
نماینده سازمان ملل با وزیر خارجه عربستان درباره جنگ یمن گفت وگو کرد
نماینده سازمان ملل در امور یمن با وزیر امور امورخارجه عربستان درباره تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن گفت و گو کرد.

 به گزارش برنا، خبرگزاری عربستان سعودی (واس) امروز (سه شنبه) نوشت: در این دیدار که دوشنبه شب در ریاض برگزار شد، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی با «هانس گراندبرگ» نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره تلاش‌ها و ابتکارات ارائه شده از سوی ریاض برای پایان دادن به بحران یمن گفت و گو کرد.  

دو طرف تلاش‌ها و ابتکارات ارائه شده توسط عربستان با هدف دستیابی به امنیت، استقرار و صلح در یمن را بررسی کردند.  

بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، دو طرف درباره تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی جهت حمایت از دستیابی به راه حل سیاسی جامع برای بحران یمن تبادل نظر کردند.  

«گراندبرگ» در پنجم سپتامبر به طور رسمی ماموریت خود به عنوان چهارمین فرستاده سازمان ملل در یمن را بر عهده گرفت و اظهار امیدواری کرد: کسانی که درگیر بحران یمن هستند مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند.  

نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن پس از تصدی این سمت گفت: ما برای دستیابی به صلح بی‌وقفه کار خواهیم کرد و به همه طرف‌ها مسئولیت مشترک خود را در قبال آینده یمن متذکر خواهیم شد.  

وی بیان کرد که ما همکاری‌های باز، فراگیر و شفاف را در درجه اول با همتایان یمنی، منطقه‌ای و بین المللی آغاز می‌کنیم.   

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت بیش از ۶ سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند. در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز