آمریکا ۳۷۵۰ سلاح هسته ای در اختیار دارد

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۰۹:۵۸:۲۳
کد خبر: ۱۲۴۲۹۴۸
آمریکا ۳۷۵۰ سلاح هسته ای در اختیار دارد
بر اساس آمار رسمی سایت وزارت امور خارجه آمریکا، این کشور در زرادخانه های خود ۳۷۵۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارد. این آمار که به تازگی منتشر شده، مربوط به تعداد کلاهک های هسته ای آمریکا در سال ۲۰۲۰ است .

به گزارش برنا،  آمریکا برای نخستین بار و به دنبال تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای سانسور تعداد سلاح های هسته ای این کشور فاش کرد این کشور در زرادخانه هسته ای خود سه هزار و ۷۵۰ سلاح هسته ای فعال و غیرفعال دارد.

این آمار حاکی است ، تعداد کلاهک های موجود در زرادخانه های اتمی امریکا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹، ۵۵ مورد کاهش یافته است.

این رقم اعلام شده، آمار ادعایی وزارت امور خارجه آمریکاست و معلوم نیست این عدد و رقم ها تا چه حد با واقعیت های موجود در زرادخانه های این کشور همخوانی داشته باشد.

بعد از آمریکا، به ترتیب روسیه، انگلیس و فرانسه بیشترین کلاهک های اتمی را در اختیار دارند.

علاوه بر آمریکا ، روسیه، انگلیس و فرانسه، چین، هند، پاکستان، کره شمالی و رژیم صهیونیستی نیز سلاح های اتمی در اختیار دارند.

رژیم صهیونیستی به دلیل پنهان کاری در فعالیت های تسلیحات هسته ای و نامشخص بودن میزان این فعالیت ها و تعداد کلاهک های هسته ای که در زرادخانه هایش انبار کرده، یکی از خطرناک ترین تهدیدهای هسته ای برای خاورمیانه و جهان به شمار می رود.

در گزارش تارنمای وزارت خارجه آمریکا آمده است: این کشور اطلاعات جدیدی را درباره زرادخانه سلاح های هسته ای اش به منظور به روزرسانی اطلاعات قبلی که در سپتامبر سال ۲۰۱۷ فاش شده بود، منتشر کرده است.

در این گزارش ادعا شده است: افزایش شفافیت درباره زرادخانه سلاح های هسته ای کشورها در منع اشاعه سلاح های هست های و تلاش ها برای خلع سلاح های هسته ای کشورها از جمله تعهداتی که در قبال پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای وجود دارد حائز اهمیت است.

"چنین شفافیتی همچنین در تلاش ها برای رسیدگی به همه انواع سلاح های هسته ای، شامل سلاح های مستقر شده  و مستقر نشده، راهبردی و غیرراهبردی اهمیت دارد. "

طبق گزارش ادعایی وزارت خارجه آمریکا ، این کشور تا سپتامبر ۲۰۲۰ تعداد ۳ هزار و ۷۵۰ کلاهک هسته ای در اختیار داشته که معرف تقریبا کاهش ۸۸ درصدی این ذخایر از پایان سال مالی ۱۹۶۷ است که ۳۱ هزار و ۲۵۵ کلاهک هسته ای در اختیار داشت. 

گزارش یاد شده حاکی است آمریکا از سال مالی ۱۹۹۴ تا ۲۰۲۰ میلادی تعداد ۱۱ هزار و ۶۸۳ کلاهک هسته ای را برچیده است و حدود ۲هزار کلاهک هسته ای دیگر فرسوده شده و در انتظار تخریب هستند. تعداد سلاح های هسته ای غیرراهبردی آمریکا نیز از ۳۰ سپتامبر ۱۹۹۱ تاکنون به میزان بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز