پاپ از رسوایی کلیسای کاتولیک فرانسه ابراز شرمساری کرد

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۱۲:۲۵:۴۰
کد خبر: ۱۲۴۳۰۶۱
پاپ از رسوایی کلیسای کاتولیک فرانسه ابراز شرمساری کرد
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز چهارشنبه از ماجرای رسوایی جنسی کلیسای کاتولیک فرانسه ابراز شرمساری کرد.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ گفت: می خواهم ناراحتی و رنج خود را برای قربانیانی که این صدمه را متحمل شده اند، بیان کنم و سرافکندگی و شرمساریم را به خاطر ناتوانی کلیسا به دلیل آنکه نتوانست این مساله را در کانون نگرانی های خود قرار دهد، نشان دهم.

فرانسیس از کلیسا خواست تمام تلاش خود را به کار گیرد تا تضمین شود چنین شرایط مشابهی تکرار نمی شود.

گزارش یک هیأت تحقیق مستقل نشان می دهد که در ۷۰ سال گذشته حدود ۳۳۰ هزار کودک قربانی آزار و اذیت کلیسای کاتولیک فرانسه و نهادهای وابسته به آن بوده اند.

ژان مارک ساو رئیس هیأت مستقل تحقیق از فساد اخلاقی کلیسای کاتولیک فرانسه در گفت و گو با شبکه سی ان ان خبر داد که اعضای روحانی این نهاد مذهبی طی هفت دهه گذشته از بیش از ۲۰۰ هزار کودک سوء استفاده جنسی کرده اند.

بر اساس یافته های گزارش هیأت مذکور، تخمین زده می شود که ۲۱۶ هزار کودک از نیمه قرن بیستم تا سال ۲۰۲۰ مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند. این تعداد با احتساب قربانیان سوء استفاده کنندگان غیرروحانی مرتبط با کلیسا، مانند مدارس کاتولیک، به حدود ۳۳۰ هزار قربانی افزایش می یابد.

به گفته ساو، کودکان در کلیسای کاتولیک بیش از مدارس دولتی، اردوهای تابستانی یا هر محیط خارج از خانواده مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

پیشتر اعلام شده بود که نتایج تحقیقات این هیأت نشان می‌دهد که کودکان هدف آزار دستکم ۲ هزار و ۹۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ کشیش یا سایر اعضای کلیسا بوده‌اند.

این هیأت مستقل در سال ۲۰۱۸میلادی توسط کلیسای کاتولیک فرانسه و در واکنش به چندین رسوایی که این کشور و سراسر جهان را تکان داد، ایجاد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز