وزیر کشور:

رونق سکونتگاه‌های روستایی نقش مهمی در توسعه ملی دارد

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۱۴:۳۱:۲۷
کد خبر: ۱۲۴۳۱۳۶
رونق سکونتگاه‌های روستایی نقش مهمی در توسعه ملی دارد
وزیر کشور در پیامی در آستانه روز روستا و عشایر نوشت: رونق سکونتگاه‌های روستایی به عنوان تبلور حیات اقتصادی و اجتماعی جامعه، از دیرباز نقش مهمی در توسعه پایدار روستایی و توسعه ملی کشور دارد.

به گزارش برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در پیامی به مناسبت پانزدهم مهر «روز روستا و عشایر» نوشت: رونق سکونتگاه‌های روستایی به عنوان تبلور حیات اقتصادی و اجتماعی جامعه، از دیرباز نقش مهمی در توسعه پایدار روستایی و توسعه ملی کشور داشته است. از این رو، اهمیت و جایگاه روستاها به عنوان کانون‌های ارزشمند تولید و ثروت‌آفرینی، باعث شده تا نقش آنها در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه ملی، در سال‌های اخیر پررنگ‌تر جلوه کند.

وزیر کشور ادامه داد: توسعه و آبادانی روستاها، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و رسیدن به توسعه روستایی، ضرورت توجه به روستاها و ارتقای بخش کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به آن را در کنار مرتفع کردن مسائل و چالش‌های موجود در این حوزه، ضروری است. این مهم به ویژه در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب هوشمندانه به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده، اهمیت دوچندان یافته و روستاییان و عشایر گرانقدر، نقش برجسته‌ای در تحقق این شعار و بالندگی کشور عزیزمان برعهده دارند.

وحیدی اضافه کرد: در این میان اعضای شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران، وظیفه خطیری در تبلور نظام مردم‌سالاری دینی، از طریق جلب مشارکت روستاییان و جوامع محلی در نظام تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی‌ و برنامه‌ریزی‌ در امور مربوط به سرنوشت خویش دارند.

وی تاکید کرد: همچنین دهیاران کشور به عنوان مدیران ارشد روستایی در سال‌های اخیر اقدامات فراوانی در راستای توسعه و آبادانی سکونتگاه‌های روستایی انجام داده و نقش مهمی در ارتقای کیفیت این سکونتگاه‌ها بر عهده داشته‌اند. در واقع به فضل و توفیق الهی و به یمن وحدت و یکپارچگی ملی، بحمدالله پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در جهت توسعه مناطق روستایی حاصل شده و تلاش می‌شود این مهم با قدرتی دوچندان از سوی دولت سیزدهم با رویکرد جدید پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد تا در سال‌های پیش‌رو با برنامه‌ریزی‌های لازم و رفع خلاءهای قانونی موجود و تقویت آموزش و توانمندسازی روستاییان عزیز، اقداماتی درخور و شایسته روستا و روستاییان انجام شود و شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون روستاهای کشور باشیم. از درگاه خداوند منان برای روستائیان عزیز و زحمتکش و عشایر غیور و سخت کوش کشورمان توفیق خدمت و سربلندی و عزت آرزومندم.

نظر شما